Versie 3.5.2 – fix UitzendingGemist

Het was weer zo ver, de NPO voerde weer wat wijzigingen door in de uitzendinggemist website. Daardoor kon mijn App de programma’s niet meer laden. Ook de live streams werkten niet meer.
Zowel het laden van de Uitzending Gemist programma’s als de live streams zijn weer gefixed in deze nieuwe App versie. Met dank aan Reino voor de handreiking hoe het token te bewerken. Daarnaast bleken nog twee url’s gewijzigd. Volgens mij werkt alles weer, laat maar ‘ns weten.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.

48 reacties op Versie 3.5.2 – fix UitzendingGemist

  1. Reino schreef:

    Net geüpdate. Fix bevestigd. Alles werkt weer. Top man!

    Heb je mijn andere comments bij 3.5.1 ook gezien?
    – Heb je UGSamsungApp misschien zo geprogrammeerd dat ie alleen genoegen neemt met de “h264_std”-variant (640×360)?
    – Heb je misschien iets gehad aan het MediaInfo-rapport voor het audiosync-verhaal? Laatst dacht ik even dat het misschien aan de tv zelf lag, maar de officiële rtlXL-app heeft er geen last van…

  2. Dirk schreef:

    Jaco,
    Bedankt voor je update alles werkt weer op mijn H serie.

  3. danny schreef:

    gek….de programma’s op UG werken wel allemaal, echter op RTL-XL werken ze niet meer. Hier begon het eigenlijk allemaal mee, daarna werkte UG niet meer; die lijkt nu gefixeerd, helaas XL niet. Kan het zijn dat deze nu geblokkeerd worden buiten NL?

  4. Corné schreef:

    Hallo Jaco,
    Ja hoor het werkt ook weer bij ons.
    Top die snelle fix !

    Bedankt
    Corné

  5. Rob Ceelen schreef:

    Ik heb ook last dat veel RTLXL programma’s niet meer werken, lijkt totaal willekeurig. Ik heb enkele streams gedownload en ook lokaal werken sommige wel, andere niet. Foutmelding is dat de codec niet wordt ondersteund.

    Ben geen mp4 specialist maar het lijkt er toch op dat de codecs hetzelfde zijn. Ik zie wel een klein verschil in de audio codec maar of dat de oorzaak is? Is er iemand die hier naar kan kijken?

  6. John schreef:

    NPO werkt prima. Rtl sommige programma’s. Andere openen wel maar spelen niet af..

  7. Dennis schreef:

    Ik krijg al weken, als ik probeer de app opnieuw te installeren, dat de server down is.
    Hebben meer mensen dat probleem? Heb ook al het oude serveradres gebruikt, maar steeds hetzelfde resultaat.

  8. danny schreef:

    even een aanvulling op eerder bericht…inderdaad zijn er voor rtl xl echt sporadisch een aantal programma’s die wel werken. Over het algemeen blijft de afspeelindicator aan het begin staan en verschijnen er geen tijden (lengte etc). Vooral programma’s in de ochtend zoals de kinderprogramma’s doen het zo nu en dan. Maar bijv. RTL nieuws en de tour helaas niet, dat is nu net wat we hier in het buitenland proberen te volgen. Ik hoop dat je hierop wat kunt vinden…het was eerder ok!

    Toch bedankt voor de moeite en tijd die je erin steekt!

    • erwin schreef:

      Hi Danny

      Ik heb hetzelfde probleem. Woon in Keulen. Zijn in RtlXL veel programmas die niet laden. Heb app reeds enkele malen opnieuw geinstaleerd en ook alles in de HUB geresett maar zonder resultaat 🙁

  9. danny schreef:

    begrijp ik goed dat niet iedereen hetzelfde probleem heeft als in mn eerdere post beschreven? Wellicht even ter aanvulling we kijken vanuit de VS, het lijkt erop dat de regio”lock” er nu op zit (eerder was dat niet het geval….). Iemand enig idee?

    • Reino schreef:

      Behalve het rtlXL audiosync-verhaal werkt alles prima hier. Ik woon natuurlijk gewoon in NL, dus het zou zo maar kunnen dat er een geoblock van kracht is. Ik weet het niet. Voor een concreet antwoord zul je moeten wachten op Jaco.

      • danny schreef:

        Ik dacht inderdaad dat het mogelijk te maken had met de geolock, ik heb natuurlijk even eea uitgeprobeerd (via vpn, virtueel in NL zeg maar) maar ook dan houd ik nog steeds dat de content gebufferd wordt maar uiteindelijk niet afspeelt…. sommige programma’s worden wel afgespeeld maar bijv. RTL nieuws kan ik nimmer afspelen via de App. ! Ik hoop dat iemand met een oplossing komt; ik heb overigens een ouder type smart TV (40c6740)

  10. Marc schreef:

    Allereerst enorm bedankt voor het harde werk aan deze app!
    In de laatste internet@TV update van Samsung is de NOS app van mijn C-series verdwenen (waarom?!? maargoed…) en zoek ik dus een alternatief.
    Echter werkt deze app niet naar behoren op mijn UE32C6710USXXN.

    Als ik de app installeer kan ik hem wel meteen gebruiken, alleen duurt het opstarten van de app dan iets meer dan 3 minuten.
    Als ik internet@TV of de gehele TV daarna opnieuw opstart kom ik uberhaupt internet@TV niet meer in. Als hij aan het laden is loopt de gehele TV vast en start de TV gewoon opnieuw op. De enige manier om dan nog iets met de TV te kunnen is het netwerk afsluiten en dan kan ik de UG app wel wissen.

    Is hier iets aan te doen?

    Als mensen trouwens een tip hebben om de normale Samsung NOS app weer te installeren hoor ik dat ook graag!

    • admin schreef:

      Mijn App zou moeten werken op een C serie (ik heb zelf ook een C serie namelijk). Zorg er wel voor dat je de laatste firmware hebt geïnstalleerd op je TV.

      • Marc schreef:

        Ik had gelezeb dat je zelf ook op een C serie draait, vandaar ook mijn verbazing dat het niet werkte.

        Voordat ik de app heb geinstalleerd heb ik eerst een oude versie verwijderd, hierna de laatste firmware (aug. 2013 voor mijn model) geinstalleerd vanaf USB en toen pas de app erop gezet vanaf het opgegeven IP adres. Ik neem aan dat het daar dus niet aan kan liggen?

  11. Natacha schreef:

    Hallo,

    Heb de update gedaan daar Ned 1, 2, en 3 niet meer werkten. RTL xl werkt zonder probleem voor mij hier in Kansas (zowel kinderprogramma’s als nieuws), dus daar geen geolock. Na de update, werkt de Ndl 1, 2, 3 pagina nog altijd niet. Er zijn geen fotos geladen en A-Z lijst werkt ook niet. Hoop dat deze info helpt.

    Wil ondertussen ook gebruik maken van deze post voor een grote dank u wel. Je app helpt enorm om de kinderen met de Nederlandse taal in contact te laten komen.

    Tacha

    • Natacha schreef:

      ok, update 🙂 Het werkt nu dus wel…moest enkel de TV uitdoen and terug aan. Voordien was ik een paar keer uit en terug in de app gegaan, en dat werkte niet.

      (live streams werken net als voordien niet, maar dat is de geo lock. De rest werkt wel)

      Thanks

  12. Myra schreef:

    Vandaag updat naar 3.5.2 gedaan. Helaas is audio probleem bij RTL en dan met name goede tijden st niet verholpen. Zou je hier aub nog naar kunnen kijken of is er iets dat ik zelf kan doen? Alvast heel erg bedankt!

  13. HansW schreef:

    Hallo,

    Heb deze app een paar dagen geleden ontdekt en geinstalleerd.
    Het meeste werkt voor de prima op mijn Samsung D model.

    Erg handig !

    Alleen bij RTL XL kan ik veel programma, zoals het nieuws, niet afspelen (slechts een enkele wel).

    En A-Z ophalen duurt soms heeeeel erg lang, vooral bij SBS.

    Hans

  14. Frits schreef:

    Omdat RTL XL niet meer werkt (geen enkel programma start) en ook op het bekijken van alle programma’s A-Z loopt vast, besloot ik de app te synchroniseren.

    Als ik dit echter doe (IP adres 84.31.248.171) dan krijg ik na lang ‘verbinden…’ een foutmelding: Verbinding maken met de server is mislukt, probeer het later opnieuw’.

    Daarna is de app verplaatst naar de laatste positie op de SmartHub.

    Heel vreemd, alsof hij gereset wordt.

    Iemand anders ook deze problemen?

  15. Berry schreef:

    De laatste tijd heb ik problemen met het openen van de RTL XL programma’s, deze werken niet. Het lijkt dat het programma start, maar blijft dan hangen. Zijn er nog meer die dit probleem ondervinden?

  16. Frits schreef:

    Bedankt Admin, ik wacht geduldig af tot de server er weer is.

    RTL XL werk dan hopelijk weer (want op de RTL XL app van RTL zelf kan je niet verder terugkijken dan 7 dagen, wat een armoe… ;-))

  17. Reino schreef:

    Hallo Jaco,

    Het SBS6-programma “Wegmisbruikers” mag ik nog graag wel eens terugkijken, maar nu is het me opgevallen dat UGSamsungApp aflevering 309 van 16 augustus al laatste aflevering typeert, terwijl er, zoals hier te zien is, daarna gewoon iedere zondag een nieuwe aflevering bijgekomen is. Het enige opvallende is dat er een sprong is gemaakt van 309 naar aflevering 325 (23 augustus). Ik heb daarom de “experienceJSON” van Brightcove (jou niet onbekend neem ik aan?) van afl. 309 en 325 maar eens vergeleken, maar ook daar is niks opvallends in te ontdekken wat zou kunnen verklaren waarom afl. 325 t/m 329 niet wordt gedetecteerd.
    En dit gaat dus om “Wegmisbruikers”, maar misschien geldt het nog voor meer programma’s?

  18. Berry schreef:

    Ik krijg RTLXL niet meer werkende, geen 1 programma start. Al meerdere malen de app opnieuw geïnstalleerd de laatste weken maar dat mocht niet baten. NPO en SBS geen problemen. Is het probleem bekend?? TV: UE40C6800

  19. Paul schreef:

    Voor ons hetzelfde probleem met RTL XL.
    Op onze C-serie TV. (Zelfde model C-7700 als jou Admin) werken de nieuwe programma’s van RTL XL niet, zoals het nieuws,etc.
    Oude programma’s werken echter wel.
    Heeft dit te maken met een nieuwe codec die niet ondersteund wordt door de oudere modellen?

    • admin schreef:

      Om de verschillende opties te selecteren klik je op de toets TOOLS. Je komt dan in een scherm met de volgende vier opties (je kunt er weer uit door opnieuw op TOOLS te klikken):

      RTLXL streams: progressive/adaptive/smooth

      – op oude TV’s (in ieder geval de C serie) werkt alleen progressive, de player op de oude Samsung Smart TV’s ondersteunt helaas geen adaptive streaming. Op andere types moet je het maar uitproberen. Met de setting smooth, krijg je alle streams die via de RTLXL iPad App draaien. Laat maar ‘ns weten wat op welke TV serie werkt. Als RTLXL Format op iPad version 2 staat dan kun je geen progressive kiezen omdat dit type streams niet in de iPad feed zitten

      RTLXL Format: mixed/iPad version 2

      – mixed is de oude feed, bestaande uit ksya.net feed en de RTLXL iPad App versie 1 feed. Deze feed moet gekozen worden voor de C serie TV’s want alleen deze feed geeft progressive streams. Als RTLXL streams op progressive staat dan kun je geen iPad version 2 kiezen

  20. john schreef:

    Hallo, komt er uberhaupt nog een fix voor de RTL problemen ? Laat even iets weten aub. Dank !

    • admin schreef:

      Om de verschillende opties te selecteren klik je op de toets TOOLS. Je komt dan in een scherm met de volgende vier opties (je kunt er weer uit door opnieuw op TOOLS te klikken):

      RTLXL streams: progressive/adaptive/smooth

      – op oude TV’s (in ieder geval de C serie) werkt alleen progressive, de player op de oude Samsung Smart TV’s ondersteunt helaas geen adaptive streaming. Op andere types moet je het maar uitproberen. Met de setting smooth, krijg je alle streams die via de RTLXL iPad App draaien. Laat maar ‘ns weten wat op welke TV serie werkt. Als RTLXL Format op iPad version 2 staat dan kun je geen progressive kiezen omdat dit type streams niet in de iPad feed zitten

      RTLXL Format: mixed/iPad version 2

      – mixed is de oude feed, bestaande uit ksya.net feed en de RTLXL iPad App versie 1 feed. Deze feed moet gekozen worden voor de C serie TV’s want alleen deze feed geeft progressive streams. Als RTLXL streams op progressive staat dan kun je geen iPad version 2 kiezen

  21. Siebe schreef:

    Ook ik krijg RTLXL niet meer werkende, alleen in Recent wil af en toe een programma starten, maar als je op Datum sorteert start geen 1 programma, blijft hangen op “verbinden”. NPO en SBS geen problemen. TV: UE55C8700

    • admin schreef:

      Om de verschillende opties te selecteren klik je op de toets TOOLS. Je komt dan in een scherm met de volgende vier opties (je kunt er weer uit door opnieuw op TOOLS te klikken):

      RTLXL streams: progressive/adaptive/smooth

      – op oude TV’s (in ieder geval de C serie) werkt alleen progressive, de player op de oude Samsung Smart TV’s ondersteunt helaas geen adaptive streaming. Op andere types moet je het maar uitproberen. Met de setting smooth, krijg je alle streams die via de RTLXL iPad App draaien. Laat maar ‘ns weten wat op welke TV serie werkt. Als RTLXL Format op iPad version 2 staat dan kun je geen progressive kiezen omdat dit type streams niet in de iPad feed zitten

      RTLXL Format: mixed/iPad version 2

      – mixed is de oude feed, bestaande uit ksya.net feed en de RTLXL iPad App versie 1 feed. Deze feed moet gekozen worden voor de C serie TV’s want alleen deze feed geeft progressive streams. Als RTLXL streams op progressive staat dan kun je geen iPad version 2 kiezen

  22. Ryan schreef:

    RTLXL werkte eerst ook niet meer op mijn Samsung D8000. Echter na wat spelen met de instellingen via de Tools-knop kreeg ik het weer aan de praat met de volgende instellingen (waarbij de laatste twee er voor RTLXL uiteraard niet toe doen):

    RTLXL streams: adaptive
    RTLXL feed: iPad version 2
    UG streams: adaptive
    NPO Cookies forced: off

  23. Berry schreef:

    Helaas, alle instellingen uitgeprobeerd maar krijg rtlxl niet meer aan de praat op mijn C-model. Dan maar de laptop op tv aansluiten bij het terug kijken. Toch bedankt.

    • admin schreef:

      Klopt. RTLXL lijkt gestopt met content in ‘progressive’ format. Alleen in formaat ‘adaptive’ is het nog op te vragen en dat kan onze C-serie niet afspelen helaas…

  24. Reino schreef:

    Ook bij mij deed rtlXL het niet meer de afgelopen week. Ik had ‘m afgesteld op “adaptive, mixed”, maar blijkbaar is de ksya.net feed einde verhaal(?), want alleen “adaptive, iPad version 2” blijkt nu nog te werken, zoals Ryan al aangeeft. De reden waarom rtlXL dus niet werkt op jou C-model, Berry.
    Ik weet niet wat “smooth” precies voor video’s laadt, maar “smooth, iPad version 2” werkt in ieder geval ook niet.

    Jammer dat we nu dus afhankelijk zijn van die “iPad version 2”-feed, want RTL Nieuws uitzendingen verdwijnen van de feed/het overzicht en dit heb ik al eens aangekaart bij RTL. Op dit moment staat het RTL Nieuws van 18:00u netjes in het overzicht, maar zodra het RTL Nieuws van 19:30u er straks bij komt verdwijnt die van 18:00u. En dit gaat zo met elke volgende RTL Nieuws uitzending. Gelukkig is een oude uitzending nog wel terug te vinden in het “A-Z”-overzicht.
    Het zou zo maar kunnen dat dit ook met andere programma’s gebeurd, maar dat weet ik niet.

    • admin schreef:

      Onder Series (de blauwe knop) kun je de content van RTLXL nog gewoon terugvinden. Op het hoofdscherm is er inderdaad even geen info meer omdat de feed van ksya.net niet meer werkt…
      RTLXL lijkt inderdaad gestopt met content in ‘progressive’ formaat, helaas voor de C-serie

  25. Reino schreef:

    Na een weekje nu van de “adaptive, iPad version 2”-feed gebruikt gemaakt te hebben kom je er gewoon achter dat de “adaptive, mixed”-feed helemaal niet de adaptive-videostreams laadde, want nu die daadwerkelijk worden geladen (begint bij 336×192 en gaat ná ±10sec naar 1280×720) is het audiosync-verhaal ook helemaal verdwenen.
    Ik vond het altijd al vreemd, want alleen bij de progressive-videostreams is de audio niet altijd in sync.

    Heb je hier ook nog naar gekeken, Jaco?
    Of is dit soms ook weer een feed-kwestie, waarbij UGSamsungApp misschien van een andere kijk.nl-feed gebruikt maakt dan de website?

Laat een reactie achter bij John Reactie annuleren