Versie 3.4.4 – A-Z lijst RTLXL werkt weer

De A-Z lijst bij RTLXL is weer gefixed. Het duurt echter nog wel een hele tijd voordat ‘ie geladen is. Ga ik nog ‘ns een keer naar kijken als ik weer wat tijd heb.

Verder zit er onder de Tools knop een instelling voor NPO Cookies. Zet deze op off, behalve als je een 2010 TV hebt (o.a. de C-serie), waarop je niet de laatste firmware hebt gezet of wilt zetten.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.

40 reacties op Versie 3.4.4 – A-Z lijst RTLXL werkt weer

  1. Larbi schreef:

    Kan iemand mij dringend helpen de volgende probleem op te lossen.
    Ik heb een Samsung SMART TV LED55 gekocht in 2013.
    Uitzending gemist NL 123 werkt prima na paar seconden opstarten en uitzendingen werken onafgebroken.

    RTLXL pagina’s worden geladen maar bij selectie van een uitzending duurt het minuten voor bufferen en vervolgens bij start hapert het beeld na enkele seconden en blijft bufferen om de paar minuten.

    SBS6, NET 5 en VERONICA pagina’s worden geladen en bij selectie blijft oneindig bufferen en verschijnt er geen beeld.

    Wie kan me helpen dit euvel te verhelpen.

    Alvast bedankt.

  2. Martin schreef:

    Bedankt voor de update! Top app!
    Met de Tools knop heb ik nog 3 opties te wijzigen
    RTLXL Streams Progressive / adaptive
    UG StreamFormat Progressive / adaptive
    UG StreamKwaliteit default / std / bb /sb
    Kun je hier iets over zeggen wat een en ander is?
    Verder kan ik met de pijl omlaag in dit menu wisselen tussen model 2010 / 2012 / 2011 ? Heeft dit effect?
    Groet Martin

    Wil wie dat wil bezwaar maken tegen het eindigen van de youtube app via het mailform van samsung? http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html#

    • admin schreef:

      RTLXL Streams Progressive / adaptive
      UG StreamFormat Progressive / adaptive

      Naar keuze in te stellen (2010 modellen ondersteunen progressive niet).
      Bij adaptive streaming is de kwaliteit van je videostream afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding. Als je verbinding traag is/wordt, stopt de video niet, maar wordt de kwaliteit van de video omlaag gebracht (kleinere bandbreedte nodig). Progressive streaming doet dit niet. Bij een goede high-speed verbinding zul je geen verschil merken.

      UG StreamKwaliteit default / std / bb /sb

      Niet in gebruik op dit moment.

      Verder kan ik met de pijl omlaag in dit menu wisselen tussen model 2010 / 2012 / 2011 ? Heeft dit effect?

      Testoptie om softwaredelen geforceerd in te schakelen die specifiek zijn voor de verschillende modellen. Niet in gebruik op dit moment.

  3. Jeffrey schreef:

    Handige app net getest bedankt !

  4. Flappie schreef:

    Echt fantastisch! I woon in het buitenland en kan nu gebruik blijven maken van de lokale app store en toch Uitzending Gemist kijken.

    Bedankt voor deze geweldige app!!

  5. Marco schreef:

    Helaas…… De nieuwste versie werkt niet op mijn Samsung C6800.
    Ik had nog een oudere versie geïnstalleerd staan (3.2.5) en daarvan werkte NPO 1, 2 en 3 al een tijd niet. Dus ik dacht, maar even updaten. Maar helaas, na de update loopt de tv vast. Doet helemaal niets meer. Dus stekker er uit, internet er uit en deïnstalleren. Alle hier genoemde oplossingen werken niet (bijv. eerst andere app opstarten). Hopelijk komt er een fix, want een alternatief is er niet op de C-serie. En mocht het nodig zijn, ik wil best een nieuwere versie testen indien nodig.

    • admin schreef:

      Ha Marco, ik heb zelf ook een C serie TV, een C6900 dacht ik. Op mijn Tv werkt mijn App inmiddels weer probleemloos. Voor de C serie is inmiddels nieuwe firmware beschikbaar. Heb je die er al op gezet?

  6. Carlo schreef:

    Geweldige app om mee te beginnen..

    gisteren eerst op mijn e series gezet.. geen problemen en perfect werken.. Beter dan RTL gemist zelf…

    echter op mijn c650 bijgewerkt en sindsdien herstart de tv om de 5 minuten en kan ik niet meer in @InternetTV. Dus ook niet verwijderen… Iemand een idee hoe dit te fixen?

    gr, Carlo

  7. sake schreef:

    Top App,

    Gebruik hem eigenelijk van af het begin. Deze week net een update gegeven, en nu dus ook naar alle sbs, veronica, rtl en npo kijken.
    Zelf live streams beschikbaar.

    Kun je dit ook maken voor op de tablet of telefoon, zodat je dit dan eenvoudig via de chromecast kan streamen naar een tv zonders smart functies.

    Al vast bedankt.

    • admin schreef:

      Voor tablet en telefoon zijn er losse Apps beschikbaar dacht ik. Dus dat zou voldoende moeten zijn, toch?

      • sake schreef:

        Ja, dat klopt, maar npo is eigenlijk de enige die via chromecast naar je tv kan casten.
        RTL XL en SBS ondersteunen dit nog niet.

        En zeg nu zelf deze app op de smart tv is zo ideaal. Dus dacht als deze nu ook op de telefoon of tablet in android ontwikkeld kan worden.

  8. Robin schreef:

    Enig idee hoe het komt dat bij RTL de audio vaak niet synchroon loopt. Komt hier een update voor? Erg vervelend namelijk.

    • larbi schreef:

      Ik heb precies hetzelfde en na 2 minuten blijft het beeld haken voor enkele seconden.

    • Reino schreef:

      Bij een dik uur durende uitzending van All You Need Is Love bijv. kan het verschil wel oplopen tot 3sec. Dat kijkt niet echt prettig uiteraard.
      Bij het bekijken van RTL’s progressive én adaptive videostreams op mijn computer heb ik nog nooit audiosync-problemen gehad. Het moet dus echt aan de app zelf liggen. Op zich vreemd, want zowel bij RTL als NPO is het allemaal MP4[H.264+AAC] wat de klok slaat. Bij NPO-uitzendingen via deze app heb ik geen audiosync-problemen gehad.

  9. Jeroen schreef:

    RTL XL loopt bij mij helemaal vast, SAMSUNG SMART TV.

    Hij opent wel het begin scherm, ik kan dan ook een programma kiezen, maar zodra hij het betreffende programma moet gaan afspelen loot de TV krakend vast.
    Enige remedie is stekker eruit en opnieuw opstarten.

    Nog meer mensen met dit probleem ?

    • Mel schreef:

      Ja dit heb ik ook. Exact hetzelfde. Tv doet helemaal niets meer en idd.de stekker moet er eerst uit. En iedere keer als ik een programma terug wil kijken gebeurd dit. Wat kan ik hieraan doen?

      • admin schreef:

        Er staat een nieuwe App versie klaar. Welk type TV heb je?

        • Mel schreef:

          Ik heb een Samsung UE40ES6140

          • Rogier schreef:

            Zelfde probleem hier. Is er een oplossing voor?

          • admin schreef:

            Om de verschillende opties te selecteren klik je op de toets TOOLS. Je komt dan in een scherm met de volgende vier opties (je kunt er weer uit door opnieuw op TOOLS te klikken):

            RTLXL streams: progressive/adaptive/smooth

            – op oude TV’s (in ieder geval de C serie) werkt alleen progressive, de player op de oude Samsung Smart TV’s ondersteunt helaas geen adaptive streaming. Op andere types moet je het maar uitproberen. Met de setting smooth, krijg je alle streams die via de RTLXL iPad App draaien. Laat maar ‘ns weten wat op welke TV serie werkt. Als RTLXL Format op iPad version 2 staat dan kun je geen progressive kiezen omdat dit type streams niet in de iPad feed zitten

            RTLXL Format: mixed/iPad version 2

            – mixed is de oude feed, bestaande uit ksya.net feed en de RTLXL iPad App versie 1 feed. Deze feed moet gekozen worden voor de C serie TV’s want alleen deze feed geeft progressive streams. Als RTLXL streams op progressive staat dan kun je geen iPad version 2 kiezen

  10. Reino schreef:

    Hallo Jaco,
    Mijn complimenten voor de app. Het draait hier prima op mijn UE40H7000SL.

    Ik mag dagelijks graag even het RTL Nieuws van 19:30u zien, maar wat ik op de RTLXL-website (en ook op de officiële app) irritant vind is dat op het dag-overzicht RTL Nieuws uitzendingen verdwijnen zodra een nieuwe toegevoegd wordt. Zodra het Late Nieuws is toegevoegd, is het RTL Nieuws van 19:30u verdwenen van het dag-overzicht. Van voorgaande dagen staat ook alleen nog maar het Late Nieuws op het dag-overzicht. Op de website kun je uiteraard zoeken naar “RTL Nieuws” en op die manier de uitzending alsnog terug vinden, maar dat geldt niet voor de officiële RTLXL-app, omdat je niet naar programma’s kunt zoeken.
    Ik heb RTL hierover gemailt, maar uiteraard geen antwoord op gekregen.
    Ik gebruik de UGSamsungApp nu een week en het RTL Nieuws van 19:30u staat er tot nu toe altijd tussen. Helemaal geweldig!
    Ook geweldig is de mogelijkheid om de adaptive live videostreams van NPO 1, 2 en 3 + alle themakanalen te kunnen bekijken. Waarom zou je nog een televisieabonnement nemen?
    Bedankt, Jaco!

    Nu alleen het RTL-audiosync-probleem nog.

  11. Ramin schreef:

    Hallo,
    Sinds gisteren heb start UGSamsungApp niet meer op.
    Als ik in SmartHub UGSA wil starten krijg ik de melding:
    Network interference occured. Please try again later.

    Later is vandaag en ik krijg nog steeds de melding.
    Ik heb met het develop account de app geupdate. Had ik al eens eerder gedaan, dus niets nieuws geinstaleerd, maar toch.

    Ook heb ik de stekker uit de TV gehaald en 20 seconden gewacht.

    Als ik films wil bekijken via DLNA lukt dat allemaal wel.

    Conclusie is dat ik dus wel op mijn netwerk aangesloten ben, maar dat internet niet te vinden is.

    Met de browser heb ik gekeken of ik naar verschillende sites kan. Dat lukt.

    Kan het zijn dat er een probleem ligt aan de serverside van UGSA?

    • Cécile schreef:

      Hoi Ramin, dat lag aan de servers van Samsung. Heel veel mensen met bepaalde Samsung modellen hebben daar last van gehad. Daar ben ik via forums achtergekomen. Bij mij werkt het nu weer, hiervoor heb ik eerst een ander DNS ingevoerd en geprobeerd. Dat werkte niet, toen weer op automatisch gezet en werkte het wel. Daarna kreeg ik ook een smarthub update. Daarna was ik wel mijn develop account kwijt, maar de UGsamsung app staat er nog wel op en doet het gewoon.

      • Ramin schreef:

        Hoi,
        Bedankt voor je reactie.
        Het werkt inderdaad weer.
        Zou dit te maken hebben gehad met de ‘niet wel’ veranderde policy van Samsung dat zij alles meekijken en meeluisteren?
        Dit zou het wel bevestigingen, want wat heeft jou app te maken met Samsung?
        Een smart TV, maar smart voor wie? 🙂
        Bedankt!

  12. Edwin schreef:

    Hoi,

    Ik heb een eigen webserver en wil de app op deze server zetten.
    Helaas kan ik geen app downloaden als ik via jouw ip adres naar de server ga.
    Wat doe ik verkeerd, en is er wel een mogelijkheid om de app te downloaden?

  13. Brian amesz schreef:

    Ik heb sinds woensdag dat RTL XL geen stream meer laad, scherm blijft zwart, andere mensen hier last van?

  14. Gerard Teunis schreef:

    Laatste weken problemen met RTL 4.
    Diverse programma;s wel zichtbaar als icon, maar bij starten blijft het scherm zwart, o.a. steeds bij GTST
    Dit is bij mijn samsung ue32d6540vs, heb laatste versie ugapp al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
    Geeft geen verandering.
    Bij andere samsung tv in huis , het type ue22H5600AW werkt het wel goed.

  15. Marco schreef:

    Hier ook hetzelfde probleem bij vooral RTL4 en dan met name GTST. De laatse dagen niet meer te zien. Blijft op zwart hangen. Andere uitzendingen wel te zien. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

  16. Leo schreef:

    Op 26-3-2015 Bericht van RTXL op mijn klacht; Bedankt voor je bericht. Het probleem met de foutmeldingen/het vasthangen op de Samsung Smart TV’s is bekend. Uiteraard is het niet de bedoeling dat dit gebeurt, dus we werken hard aan een oplossing. Zodra we meer informatie hebben zullen we direct terugmailen. Ondertussen kan het sommige klanten helpen de firmware van hun Smart-TV te updaten (vul het modelnummer in op http://www.samsung.com/nl/support/category/tvav/television/ en volg de instructies).

    Met vriendelijke groet,
    Team RTL XL

  17. Miranda schreef:

    Een tijd deed RTLXL prima, nu echter hapert ie weer! Graag update! Mijn Samsung tv is al ge-update, dus daar ligt het niet aan.

    • admin schreef:

      Onder Series (de blauwe knop) kun je de content van RTLXL nog gewoon terugvinden. Op het hoofdscherm is er inderdaad even geen info meer omdat de feed van ksya.net niet meer werkt…
      RTLXL lijkt inderdaad gestopt met content in ‘progressive’ formaat, helaas voor de C-serie

Geef een reactie