Nu alle UitzendingGemist programma’s gemakkelijk terugkijken

Na veel ‘bloed, zweet en tranen’ en dankzij de voorjaarsvakantie, kan ik eindelijk een oude belofte inlossen: een nieuwe versie van mijn UitzendingGemist App waarmee je alle uitzendingen kunt terugkijken die op de site van UitzendingGemist staan. Dat kun je doen door een datum te kiezen in het verleden (dat werkt nu weer) of door via de A-Z keuze te zoeken op de server. Inmiddels heb ik ook voldoende info verzameld om het terugkijken van SBS6 in te bouwen. Gaat binnenkort volgen.

Als je mijn App nog niet eerder installeerde, begin dan bij Voorbereidingen.

De laatste versie van mijn App is versie 2.1.3 van 27-02-2013 (met enkele fixes, o.a. opslag van je laatste kanaalkeuze (UitzendingGemist of RTLXL), mogelijkheid om via Tools de soort RTLXL stream in te stellen (alleen relevant voor modellen 2011 en later), verder terugkijken dan 1 week en zoeken op de server voor UitzendingGemist, de beschrijving van een uitzending kunnen scrollen in het Extra menu, channel up en down keys die werken voor alle modellen, fix grote/kleine letters bestanden t.b.v. sommige blue-ray spelers etc.). Mijn App werkt op alle modellen van de Samsung Smart TV (ook de C modellen).

Ik lees graag jullie reacties! En je mag natuurlijk wat doneren als je een tevreden gebruiker bent.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.

36 reacties op Nu alle UitzendingGemist programma’s gemakkelijk terugkijken

  1. Thomas schreef:

    Hallo Jaco,
    Na de update lukt het mij nog niet om programma’s van langer dan een week geleden terug te kijken. Kan dat kloppen?
    Groet Thomas

    • admin schreef:

      Hmm, verder terugkijken werkt alleen voor uitzendinggemist uitzendingen. Bedoel je dat ook? Zo ja, welk type TV heb je? Wat zie je gebeuren als je langer dan een week geleden opvraagt?

      • Thomas schreef:

        Als ik bij NOS via datum naar meer dan een week terug ga blijft het scherm zwart. Hij laadt dus geen programma’s in.

      • Thomas schreef:

        UE40D6500 model 2011

        • admin schreef:

          Ok, lastig. Het probleem zit ongetwijfeld in de cookies die nodig zijn om de uitzendinggemist site te benaderen. Samsung heeft daarvoor in de 2011 versie een soort van halve implementatie gemaakt. Via de testomgeving in de SDK kan ik de 2011 versie kiezen om de App daarvoor te testen. Aan de hand daarvan heb ik proefondervindelijk een werkende workaround uitgevonden, die in de testomgeving werkt. Maar blijkbaar niet in de praktijk voor de 2011 TV’s (voor mijn C model uit 2010 werkt het overigens prima). Ga ik ‘ns over nadenken hoe we dit nu weer kunnen fixen…

  2. Aldert schreef:

    Ik heb hetzelfde en bovendien krijg in bij extra nog maar 1 uitzending te zien en niet meer als voorheen de uitzendingen van afgelopen week.

    • admin schreef:

      Bij extra krijg je extra uitzendingen te zien als uitzendinggemist die info levert. Soms is die extra info er wel, soms niet. Volgens mij heb ik dat deel verder niet gewijzigd, maar ik zal er nog ‘ns naar kijken.

    • admin schreef:

      Je hebt gelijk, er was iets onbedoeld veranderd. Ik heb een nieuwe versie neergezet waarbij het weer werkt. Kun je nog een keer checken of verder terug in de tijd nu werkt? En kun je via Tools even laten weten welk TV jaar de App detecteert?

  3. Aldert schreef:

    Ik heb de nieuwe versie geinstalleerd en nu werkt het weer. Wat ik nu wel zie is dat de data bij de uitzendingen niet wordt geladen voor afleveringen die ouder dan een week zijn en dus ook niet kan bekijken. Daarnaast wordt er nog steeds niets geladen als er een datum wordt gekomen die ouder is dan een week. Het scherm blijft zwart.

    Onder Tools zie ik: RTL XL Progressive, bij UG allen Default. TV Year 2011.

    Vraag. Is het ook mogelijk om alleen voor de current view de uitzending data te laden? Als ik een uitzending van het begin van de dag wil zien bij UG aan get einde van de dag, dan moet ik wachten tot alle voorgaande uitzendingdata is geladen. Dit duurt bij UG vrij lang. Dus als ik naar beneden scroll en bij 2 sec niets doe, dat hij dan alleen voor de current items de data gaat laden.

    • admin schreef:

      Mooi. V.w.b. snel kiezen: ik heb het nu zo gemaakt, dat je ook ENTER kunt geven op een uitzending die nog niet helemaal geladen is (de titel en zo moeten wel al in beeld zijn). De App haalt dan direct de streaminformatie voor die uitzending op.
      Gek dat het ophalen van oudere info nog niet werkt (in de testomgeving werkt het als een zonnetje).
      Misschien kunnen andere bezitters van een D of bezitters van een E type TV zich ‘ns even melden of/hoe het bij hen werkt?

      • Tien schreef:

        Je blijft een koning maar ook ik (UEC8700) kom niet verder dan een week terug. Dit ligt overigens niet aan de nieuwe versie. Kort geleden begon de versie hiervoor ook mee dus dat cookie-verhaal zal wel de oorzaak zijn.

        • admin schreef:

          TV type C moet zeker werken. Net toen ik de nieuwe App versie had gelanceerd, veranderde uitzendinggemist wat info op hun uitzendinggemist site (de site die mijn App nu uitleest voor uitzendingen ouder dan een week). Inmiddels aangepast. Dus als je de laatste versie van de App nog ff installeert dan moet het gewoon werken

  4. Mistersling schreef:

    Evenals vorige versie helemaal top. Werkt de app op mijn Samsung HT-D6750W zoals het moet. Nu nog Net5, SBS en Veronica
    Vanwege de discussie hier boven ook geïnstalleerd op de Samsung BD-C8500 maar daar werkt de app niet op, althans in krijg één kolom met opties onder elkaar. Als ik vervolgens probeer een uitzending te bekijken werkt deze niet.
    Voor de duidelijkheid de HT-D6750W werkt met Smart TV de BD-C8500 werkt met InternetTV.

    • admin schreef:

      Yep. Dit is een probleempje dat Arie Jansen (onder Voorbereidingen) al had gemeld, maar dat ik was vergeten te fixen (hoofd- en kleine letters in de file/directorynamen waar sommige blue-ray spelers blijkbaar gevoelig voor zijn). Is nu gefixed, er staat een nieuwe versie. Probeer eens of deze nu wel goed werkt

      • Mistersling schreef:

        Dat is nog eens service. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd op de BD-C8500. En ook deze werkt nu fantastisch. Inderdaad veel sneller dan de Samsung app en met meer functionaliteit.
        Prima app BEDANKT!!

  5. Bart schreef:

    Hallo toen ik mijn developer account aanzette installeerde mijn tv vanzelf al de officiële RTL xl app. Heb je deze ook al bekeken? Hier staan niet alle programma’s op maar het vooruit spoelen en bufferen werkt voor mijn gevoel daar wel beter. Misschien dat je er wat mee kan. Groeten bart

    • admin schreef:

      Heb je de laatste versie van mijn App geinstalleerd? Daarin zou het terug en vooruit spoelen wat beter moeten lopen. Bufferen is primair afhankelijk van internet snelheid/belasting van de servers waar de video vandaan moet komen. De Player in de App heeft daar voor zover ik weet weinig invloed op. Als je een TV type D of hoger hebt, kun je in mijn App nu via Tools wel een andere versie RTL streams selecteren (de versie die de iPad App gebruikt). Dat is een stream versie die de resolutie van de stream aanpast op basis van de beschikbare bandbreedte (Apple HTTP Live Streaming). Misschien maakt dat wel uit voor het bufferen. Enfin, laat maar ‘ns weten

  6. Marco schreef:

    Net de laatste versie van de app geinstalleerd op een 46 inch C6800. Goed dat er daarvoor ook een UG app is. Bedankt daarvoor. Enige is dat als ik kies voor Datum (groene knopje op de afstandsbediening) ik standaard de datum Donderdag 1 januari 1970 te zien krijg. Terug kan ik wel in de jaartallen, maar verder niet 🙁
    Getallen intikken werkt ook niet. Kom dus met geen mogelijkheid in 2013 terecht. Als je meer info nodig hebt, laat het maar weten.

    • admin schreef:

      Nee, is iets met de tijdsynchronisatie van samsung internet@tv (roept bij het opstarten een of andere tijdservice op internet op). Ik had het op mijn TV ook, inmiddels klopt de tijd weer…

      • Marco schreef:

        Net weer geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde. Moet ik wel zeggen dat als ik linksonder naar Samsung Apps ga, ik de volgende melding krijgt: “Er is een netwerkstoring opgetreden. Probeer het later nog eens.” Ik houd het de komende tijd wel even in de gaten en laat het nog weten.

    • Karel schreef:

      Ik lees dat het installeren van de app bij de C6800 wel is gelukt. Ik heb dezelfde tv? de UE40C6800, maar bij mij lukt het niet. Ik loop namelijk al vast bij de voorbereidingen. Ik kan via internet@tv/instellingen/Gebr.id Internet@tv via “Manager” een id aanmaken met de naam develop. Als ik vervolgens inlog zie ik een template met een aantal apps zoals twitter etc. Ik zie nergens een mogelijkheid een ip adres in te voeren. Zou je mij kunnen aangeven hoe jij dit gedaan hebt? Mogelijk met plaatjes?

  7. Chris schreef:

    Beste admin,

    Ten eerste dank voor je applicatie, dit scheeltmij telkens 0,99 cent voor de afleveringen GTST die vrouwlief kijken 🙂

    Kun je toelichten wat de instellingen onder tools exact doen ?
    Ik wil graag optimale instellingen doen waarmee ik de streams met maximale kwaliteit kan bekijken. Wat doet progressive en adaptive alsmede de andere opties?

    By the way, de instellingen worden niet opgeslagen bij mij (2.1.3 en een samsung es8000)

    • admin schreef:

      Alleen de keuze adaptive/progressive wordt opgeslagen. Dat is een instelling voor de soort RTLXL streams. Op 2010 TV’s (type C) werkt alleen progressive, op andere typen beide. Adaptive wordt door de RTLXL App gebruikt. Je moet maar ‘ns proefondervindelijk vaststellen welke stream de beste kwaliteit geeft.
      De andere instellingen forceren een bepaalde ug streamkeuze. Is voor testdoeleinden.

  8. Michiel schreef:

    Gisteren de app geupdate. Of het toeval is of niet, vandaag werkt mijn internet@tv niet meer en kan ik ook niet meer erbij komen. blijft hangen bij starten…Ook gaat de tv steeds aan en uit..Ik heb een LE40C650. Mocht iemand een idee hebben hoe Internet@Tv te resetten dan hoor ik het graag. ben beetje radeloos.

    • admin schreef:

      Hmm, da’s vervelend. Lijkt me niet waarschijnlijk dat dit aan de App ligt (heb zelf ook een C model). Bij het opstarten gaat internet@tv het internet op om o.a. datum en tijd op te halen. Werkt je netwerk ok? en je internetverbinding.
      Wat je anders eventueel kunt doen is de TV terugzetten op fabrieksinstellingen…

  9. Rob schreef:

    stekker er 1 minuut uit. Weer er in en hij doet het weer……

  10. Rob schreef:

    Volgens mij heeft het te maken met het ingelogd zijn op ‘develop’ en de server die er uit heeft gelegen op zo’n moment. Door het uittrekken van de stekker log je uit het develop-account en kun je weer internet-tv opstarten.
    Overigens is nu versie 2.1.4 op de server. Wat is er veranderd tov 2.1.3 ?

  11. steeghs schreef:

    Super bedankt !!!! Ben ik ERG blij mee !!!!

  12. Maarten schreef:

    Geweldig. Samsung kan van mij het dak op. Fantastisch dat je dit voor ons beschikbaar stelt. Ik woon in Engeland, en dankzij deze geweldige app kunnen mijn kinderen naar het Sinterklaasjournaal kijken. Als je een knop toevoegt voor donaties geef ik met liefde een paar euro.

Geef een reactie