Voorbereidingen

Mijn Samsung UG App is een zogenaamde User App. Dat betekent dat je eerst wat ‘specialistenwerk’ moet doen of laten doen:

1. toegang hebben tot een webserver waarop je de App kunt plaatsen
2. een develop account aanmaken in je TV
3. het IP-adres van je webserver invullen in je TV

Verder moet je er voor zorgen dat je de meest recente firmware versie op je TV hebt geïnstalleerd. Met name voor C-serie televisies is dit belangrijk. In de firmware update voor deze serie is een bug gefixed die van invloed is op het opvragen van informatie via internet.

Ad 1: de webserver. Peter was zo genereus om zijn publieke webserver beschikbaar te stellen om mijn App op te plaatsen. Daarom hoef je vanaf nu geen eigen webserver meer in te stellen. Makkelijk toch?

Ad 2: developer account aanmaken op je TV. Ik geef hier twee versies, een versie voor ‘oude’ TV’s met internet@TV (zoals het op mijn TV werkt, C-model) en een versie voor nieuwere TV’s (met dank aan Wad). Werkwijze ‘oude’ TV’s:

– ga naar internet@TV
– ga naar instellingen
– maak een gebruikers-id aan met de naam: develop

Werkwijze nieuwere TV’s:

– kies de Smart Hub button op je afstandsbediening
– kies de rode knop op je afstandsbediening
– maak een account aan met de naam “develop” (zonder aanhalingstekens en ga er aan voorbij dat een emailadres wordt gevraagd)
– kies een wachtwoord (maakt niet uit wat)
– maak het account aan
– meldt je aan met het develop account

Ad 3: IP-adres invullen:

– ga naar internet@TV (oudere TV’s) of de Smart Hub (nieuwere TV’s)
– meld je aan met het gebruikers-id: develop
– ga naar instellingen (bij oude TV’s staat dat op het scherm, bij nieuwere TV’s te bereiken via de blauwe knop of via Tools)
– kies het extra menu Ontwikkeling (dat alleen verschijnt als je als develop aanmeldt)
– kies in het menu rechts Server-IP instellen
– vul nu het IP-nummer van de webserver in (13.94.148.163)

253 reacties op Voorbereidingen

  1. SpaceWagon schreef:

    Geweldig, dat dit zo stap voor stap wordt uitgelegd. Vraagje over de webserver: kan ik dit ook gewoon neerzetten in de www-mappen die je als Ziggo abonnee krijgt? Dus bij members.home/~username/ neerzetten? Zo nee, heeft iemand misschien een webserver ‘te leen’? Je hebt deze maar eenmalig nodig, toch?

  2. SpaceWagon schreef:

    Het is gelukt, zelf een webserver opgezet met Wampserver

  3. Sling schreef:

    Perfecte app. Werkt fantastisch, maakt de verkeerde keus nl. Samsung kiezen ipv Philips weer enigszins goed.

  4. Sling schreef:

    Ps in mijn enthousiastme vergeten. Niet alleen een perfect werkende app maar ook heldere stapsgewijze uitleg plus een mooie site. Helemaal top BEDANKT!
    Samsung zal nu wel snel volgen met een eigen app ze hebben nl altijd een voorbeeld nodig.

  5. marcel schreef:

    Ik heb geen internet@TV op mijn Samsung UE37D6530! Wat nu?

  6. anja schreef:

    Hi Jacco
    het lukt me niet , ik kan niet downlaoden van de tv, wat moet ik doen.
    wil zo graag de app op de tv

  7. SpaceWagin schreef:

    Ik heb de laatste versie gebruikt

  8. Marco schreef:

    Hallo welke app heb ik nodig voor een Samsung type LE40C750

  9. Marco schreef:

    En een led versie UE32D5720 uit 2012?

  10. Wad schreef:

    Ik ben redelijk nieuw in dit soort tweaks. Iets meer uitleg had mij geholpen, vandaar dat ik die hieronder geef voor anderen zoals ik.

    Met Wampserver is het gelukt om de server op te zetten.

    Het XML-bestand kon ik niet downloaden maar heb ik met XML-writer gemaakt.

    Het juist IP-adres kun je achterhalen via de tool “CMD” uit te voeren in Windows (tik in de zoekfunctie van Windows “CMD” (zonder aanhalingstekens) in, dan wordt ie gevonden en voer je CMD uit) waarna je een
    MS-DOSachtige prompt krijgt. Tik daar “ipconfig/ all” (zonder aanhalingstekens) en je ziet alle relevante adressen, waaronder het IPv4adres wat bij mij het adres van de op mijn laptop draaiende Wampserver is.

    Het develop account op de TV kan als volgt worden aangemaakt:
    Step 1

    – push the RED button on your remote
    – go to Create Account
    – type in as SmartHub ID “develop” (zonder aanhalingstekens en ga er aan voorbij dat een emailadres wordt gevraagd)
    – choose a password (anything is ok)
    – Create Account
    – then Login with the account

    Step 2
    Now we are logged in and you should see in the left bottom corner the login name develop.
    Next step is to setting up the Server IP.
    – push the BLUE button on your remote for settings
    – go to Development -> Setting Server IP
    – type in the Server IP (my IP: 92.50.72.58) (dat is natuurlijk hetzelfde nummer als je handmatig in de XML-file hebt aangepast je hebt gevonden via ipconfig /all)
    – push ENTER on your remote to save it

    Step 3
    Last step is to install the Widget
    – push the BLUE button on your remote for settings
    – go to Development -> User Application Synchronization
    – now the App will be installed
    – when it’s done select Complete and close the SmartHub/Internet@TV
    – reboot your TV (turn it off, then on)
    – start your SmartHub/Internet@TV and you should see a new icon with a red label USER in the apps list
    – if you don’t see it check the second page also
    – now start it and have fun

    • JoostA schreef:

      Ha beste mensen. Er zijn natuurlijk leken en *echte* leken. Ik dus. Maar toch, als je met een Windows PC aan de slag gaat, moet je met wat Wad hierboven meldt een heel eind kunnen komen. Ik voeg nog wat dingen toe wat voor mij raadselachtig was. Ik heb trouwens een Samsung UE46D8000 (want het zal misschien bij andere modellen anders zijn).
      – Met “ga naar internet@TV” bedoelt Jaco: zet het scherm Smart Hub aan.Je weet wel: waar al de mooie internet apps op staan.
      – Het ip adress van je webserver is het adres dat je PC door je netwerk krijgt toegewezen (er komt niet nog eens een extra IP adres uit de lucht vallen). Types zoals ik die met vaste IP adressen werken, kunnen dat adres dus gebruiken. Als je dat adres niet weet,gebruik je natuurlijk de tip van Wad.
      Het opzetten van de server is eigenlijk het grootste probleem. Maar met Wampserver niet onoverkomelijk. Downloaden installeren is sowieso geen probleem (indien wel: herinstalleren en opnieuw beginnen). De standaard installatie (waarvan ik uitga) vindt plaats op c: wamp. De server kun je via je webbrowser aan op het adres 127.0.0.1. daar hoeft geen www voor te komen.. Echter: ook al start de server goed , de TV gaat foutmeldingen geven als je hem niet *aan zet !. Zie het betreffende menutje (plaatje bij
      http://www.homeandlearn.co.uk/php/php1p3.html). Dat menuutje kan in Windows ergens verborgen zitten op de taakbalk (bij mij onder een klein driehoekje). Maar het is wel cruciaal, anders vindt de TV je server nooit (je krijgt dan cryptische fout,meldingen die niets met je firewall te maken hebben zoals ik ook ergens las.).Verder doe je helemaal niets met de instellingen van de server. Wat je zeker nog wel moet doen is het volgende. In de map c:wamp vind je nog een submap “www”. Kijk even wat voor model TV je hebt (mijne is model 2011) en download de bestanden die je nodig hebt. In de map c:wampwww plaats je vervolgens widgetlist.xml. Dan maak je nog een map aan die je Widget noemt (zoals Jaco overigens beschrijft). Hier plaats je het ZIP bestand in. Dit moet je NIET uitpakken.M.a.w.: in mijn geval heb ik een map c:wampwwwWidget aangemaakt waarin zich het bestand “UitzendingGemist._1.2.1_Europe20120502FIXED.zip bevindt.
      Mocht je per ongeluk het verkeerde bestand te pakken hebben: dat is geen drama. Ik had per ongeluk versie 2012 gekozen (model weliswaar 2011 maar gekocht in 2012): de enige schade die dat veroorzaakt is dat de “app”niet installeert.
      Laatste actie: je moet – zoals ook al is beschreven- nog even het bestand widgetlist.xml aanpassen: dat gaat gemakkelijk met XML Notepad dat je bij Microsoft kunt downloaden (Googelen).
      Dit programma starten en vervolgens bestand openen. In het bestand even bij “list”op het plusteken klikken en dan nog een bij “widget”op het plusteken klikken. Dan kom je daar waarschijnlijk een Ip adres tegen waar jouw server *niet* op draait: dus dat moet je dan even veranderen. In mijn geval viel de schade mee: ik behoefde alleen de laatste twee cijfers aan te passen .

      Mvg

    • Jorkiddin schreef:

      Heeeel veel dank!

  11. Wad schreef:

    Een vraag: bij mij is de kwaliteit van het beeld van Uitzending Gemist niet in HD. Is bekend hoe je het beeld in HD kunt krijgen of heb je dat gewoonweg niet?

  12. Roy schreef:

    Is er ook een variant voor de Samsung Blu-Ray spelers.
    Ik heb alle versies gebruikt, maar geen enkele lijkt goed te werken op mijn Blu-Ray speler.

    • Mark schreef:

      Hoi Roy,
      Ik heb een BD-E8500 en de 2012 versie werkt goed bij mij.
      De instructies zijn 1:1 geschikt voor de BD. Wat gaat er mis?

  13. Maarten schreef:

    help! mijn tv start niet meer op ?!?

  14. GerCor schreef:

    Mijn Tv slaat ook vast. Internet@Tv start niet meer op, einde oefening want de Tv blijft zichzelf uitschakelen en inschakelen.

    Ik vind trouwens dat het installeren niet duidelijk wordt uitgelegd.

    Je moet dus/kunt dus:

    Wampserver downloaden en installeren. Dan inderdaad (Kijk even wat voor model TV je hebt (mijne is model 2011) en download de bestanden die je nodig hebt. In de map c:wampwww plaats je vervolgens widgetlist.xml. Dan maak je nog een map aan die je Widget noemt (zoals Jaco overigens beschrijft). Hier plaats je het ZIP bestand in. Dit moet je NIET uitpakken.M.a.w.: in mijn geval heb ik een map c:wampwwwWidget aangemaakt waarin zich het bestand “UitzendingGemist._1.2.1_Europe20120502FIXED.zip bevindt.)

    Ik heb zelf een UE46C8700, dus koos een ander bestand.

    Dat aanpassen van je IPadres in de widgetlist.xml kan gewoon met notepad, staat standaard op elke Win7 computer.

    Vervolgens maak je op de Tv een account aan, dat moet je ‘develop’ noemen, wachtwoord mag je zelf verzinnen, bij mij gewoon 0000.
    Tv uitzetten, en weer aan. Ga naar instellingen in Internet@TV, kies het account develop, stel je IPadres in en kies ontwikkeling. Dan gaat de Tv de app ‘Uitzending Gemist’ installeren en vind je dat terug in jouw favorieten.

    Alleen, dan, zodra ik klik op de app UG(user), is het einde oefening. Er gebeurt helemaal niks, Tv loopt vast. Tv uitzetten, weer inschakelen, internet@TV op de AB aanklikken: VAST.

    Jammer, ik heb het 2 keer geprobeerd en ben de rest van de avond bezig geweest de Tv weer aan de praat te krijgen. De TV ging spontaan uit en aan en reageerde niet meer op de AB zodra ik internet@TV klikte.

    Ik heb trouwens de nieuwste firmware, de 3015.0

    • JoostA schreef:

      GerCor (en medelezers): het is natuurlijk absoluut waar dat je widgetlist.xml met notepad kunt aanpassen (dat volgens mij al zo’n beetje sinds windows for workgroups wordt meegeleverd, dus vrijwel iedereen die Windows draait zal het hebben). In feite kan dat met iedere tekstverwerker (ook: Wordpad, en Word) zolang je het bestand maar als platte ascii opslaat. Maar als je XML notepad gebruikt, kun je m.i. beter zien wat je eigenlijk doet (want: wie weet nu eigenlijk wat een XML bestand is).

    • Marco schreef:

      Dag GerCor (of anderen),

      Helaas heb ik hetzelfde probleem als GerCor. Na installatie van de App, via het gegeven server IP adres, bleef eerst de TV hangen na kiezen van de app. Daarna blijft de televisie spontaan uit- en aangaan en blijft hij hangen als ik ‘Internet@TV’ op mijn afstandsbediening kies. De TV is vrees ik onbruikbaar geworden 🙁

      Nu las ik dat je na een avond toch je TV weer aan de praat hebt gekregen. Weet je nog hoe je dat gedaan hebt? Ik heb een Factory reset gedaan, maar dat bleek vergeefs.

      We hebben een Samsung UE40C8700 met firmware 2013/08/01_003018.

      Bij voorbaat dank.

      • admin schreef:

        TV onbruikbaar… zie reactie Aad: Ook bij mij liep de tv vast bij het opstarten van internet@tv. De bovenstaande stappen uitgevoerd (tv uit – netwerk kabel eruit – tv aan – app verwijderen – tv uit – netwerk kabel er weer in – app opnieuw installeren) en alles liep weer als een zonnetje.

  15. SanderL schreef:

    Helemaal geweldig! Maanden zitten wachten totdat Omroep.nl eens met aan app zou komen… dat was schijnbaar te veel gevraagd.

    Ik wist niets van webservers, xml bestanden en zo, maar met een beetje studie ging het nog best wel snel.

    Hartelijk dank voor de moeite!

  16. Harry schreef:

    Geïnstalleerd, maar zelfs op een 22 inch TV is de beeldkwaliteit dramatisch. Kan de ondertitels niet eens lezen.

  17. Guido schreef:

    Fantastisch, met alle uitleg hier was installatie een fluitje van een cent op mijn UE32D5700.

  18. Govert schreef:

    Hartstikke mooi! Draait hier op de UE46D7000.

    Installatie gaat overigens ook prima vanaf iWeb Server. Dit is een piepklein webserver-programmaatje (één executable file van nog geen 600 kB) dat je niet eens hoeft te installeren. Servertje hoeft alleen nog de “Public” folder te weten (waar het XML-bestand en de Widget subfolder in komen).

  19. Jan schreef:

    Heel fijn dat deze App is gemaakt, bedankt! Grote omissie dat Samsung dat niet zelf doet.
    Wat mij nog het meeste tijd kostte is om te ontdekken dat aanmelden (Stap 3), na het aanmaken van het develop account gaat via het home-scherm van internet@tv en vervolgende het rode ‘A’ knopje.

  20. Govert schreef:

    … en voor wie helemaal geen “vreemde” webserver software op z’n PC wil zetten om een tijdelijk servertje te hebben vanwaar Jaco’s app op de Samsung TV kan worden geïnstalleerd is er ook nog Windows’ eigen IIS:

    1. IIS activeren via: Configuratiescherm – Programma’s en onderdelen – Windows onderdelen in- of uitschakelen – “Internet Information Services” inschakelen
    2. Firewall aanpassen: Windows Firewall – Geavanceerde instellingen – Regels voor binnenkomende verbindingen – World Wide Web-services (HTTP, inkomend verkeer) aanzetten.
    3. “widgetlist.xml” en folder “Widget” kopiëren naar C:inetpubwwwroot

    Bovenstaande geldt voor Windows 7, maar IIS is ook beschikbaar in oudere Windows versies (vanaf NT). Hiermee gaat het dus ook, al vind ik het eerder genoemde iWeb servertje simpeler (geen “moeilijke” instellingen; draait ook vanaf een USB-stickje).

  21. herb schreef:

    Ik heb de app geinstalleerd op mijn Samsung UE40ES5500 in combinatie met een synology server. Het werkt perfect! Mijn complimenten.

  22. Ivo schreef:

    Alles geprobeerd, niets lukte….totdat ik bovenstaande methode van Govert heb geprobeerd: Fantastisch. Jacco bedankt voor de App en Govert voor de tips!!

  23. Koen schreef:

    Wanneer ik een nieuw ID wil aanmaken met de naam develop geeft mijn tv aan dat deze gebruikersnaam al in gebruik is.. Wat nu? UE40ES5500

  24. Freek schreef:

    Het menu ontwikkeling krijg ik maar niet tevoorschijn. Ik heb een LE32B650. Iemand een idee wat ik fout doe? Heb ik een yahoo account nodig?

  25. Peter schreef:

    Ja maar…

    Waarom moet iederen een eigen server opbouwen, met alle vragen die dat oplevert. De server is toch alleen nodig om de installeren? Daarna wordt deze toch niet meer gebruikt?

    Ik heb de software op een publiek bereikbaar ip-adres staan, ik zie niet waarom deze niet door iedereen gebruikt kan worden.
    – maak develop account
    – vul mijn ip in (145.99.143.137)
    – instaleer de app
    – reboot

    klaar…

    Of zie ik iets over het hoofd?

    • jjmelse schreef:

      Helemaal juist. Ik had eenvoudig geen tijd om een eigen publieke webserver in de lucht te helpen en gebruik graag die van jou. Ik heb de installatiebeschrijving hier inmiddels op aangepast en zal in het vervolg nieuwe versies op jouw webserver zetten. Veel dank!

    • Robert schreef:

      Hallo,

      Allereerst super werk afgeleverd!
      Gelukt !

      Maar bij bv gtst kan ik maar 3 min kijken en dan moet ik weer een nieuw stukje
      Laden..bij mijn ipad kijk ik ineens heel de aflevering..

      Help!

      Gr. R

      • admin schreef:

        Ja. In de App gebruik ik een ander type stream omdat de oude Samsung modellen het type stream dat de iPad gebruikt niet kunnen afspelen. Binnenkort wil ik een nieuwe versie van de App uitbrengen die hier rekening mee houdt

  26. Remco schreef:

    GEWELDIG 🙂
    Via de Apple MAC is het heel makkelijk qua webserver. Via Systeemvoorkeuren – Delen, zet je de webserver aan. Iets wat standaard in en MAC zit ingebakken 🙂
    Het IP adres staat er bij. Ga via de Finder naar je Mac HD – Library (Bibliotheek) – Webserver – Documents en plaats in die map (Documents) dat wat je hebt gedownload van onze vriend Jaco.
    Volg verder de instructies om in te loggen op je TV…

  27. Bas schreef:

    SUPERSSS, hier zat ik al een tijd op te wachten, toen ik mijn Samsung tv net had gekocht zat ik hier al naar te zoeken, echter toen een tijd stil laten liggen aangezien ik het niet snel verwachten dat er een app zou komen.

    Echter bied deze app een super uit komst, en werkt prettig.

    heb de server van peter gebruikt en werkte goed! was even uitzoeken waar ik wat moest doen, maar het werkt nu super!

    echter las ik ergens anders dat RTLXL er ook in zou zitten, deze heb ik nog niet kunnen vinden in de app?

    Verder echt super! 🙂
    Bedankt!

  28. Bas schreef:

    Laat maar, ik kon dus blijkbaar wisselen door op de stop knop te drukken tussen ug en rtlxl! -)

    Werkt echt super! Alleen weer even Wennen aan het blokkererige beeld, als je digitaal beeld bent gewent haha!

    Maar echt een super app! Is er nog een mogelijk heid dat SBS er ook nog bij komt!?

    Nog Maals bedankt!

  29. dirk versteegh schreef:

    ik heb een vraag ik heb een samsung tv uit 2010 en ik had uitzending gemist er opgezet! Maar als ik rtl xl erop wil zetten gooit ie weer uitzending gemist eraf! Dus ik heb het vermoeden dat er maar een (UG) user app erop kan?

  30. Gerard Corbier schreef:

    Bij de vorige versie ging mij TV op tilt. Met enig angstzweet toch de stap genomen de nieuwste versie te installeren en HOERA, SUPERDELUXE …. het werkt als een raket.

  31. dirk versteegh schreef:

    jjmelse bedankt voor reactie! Ga vanavond even kijken

  32. Marcel schreef:

    Beste jjmelse, Bedankt voor deze geweldige oplossing. Dit is wat ik mistte. Ik had eerst spijt van mijn aankoop(D5700), maar nu niet meer. 🙂 Heb je ook een bankrekeningnummer waar ik een donatie op kan doen? Heb geen PayPal of creditcard… Nogmaals bedankt!

  33. dirk versteegh schreef:

    Hee jjmelse het werkt super!! Het is gelukt! Denk jij dat er in de toekomst ook nog SBS6,Veronica,NET5 etc te realiseren valt op de app gr dirk

  34. piet plezier schreef:

    Je bent een HELD!

  35. Erwin schreef:

    Bedankt voor de app. Werkt geweldig.

  36. Janwillem schreef:

    staat er op bedankt!

    Samsung laat een mens toch barsten…
    bijna spijt dat ik een samsung tv gehaald heb van zoveel geld,

  37. Peter schreef:

    top , ben er erg blij mee kan ik VI kijken als ik het gemist heb!
    mijn tele 2 zend nl geen rtl gemist uit!!! toppie!!!!

  38. Mark schreef:

    Ik snap 1 ding niet de laatste stap.

    Als ik in het menu zit van smart hub en op het bleu button druk verschijnt er niets, wat moet ik doen?

  39. Ruud schreef:

    t zal wel weer aan mij liggen, maar…..als ik dat IP adres met 11 nummers moet intikken kan dat niet. er zijn maar 4 hokjes om dat nummer in te vullen. Wat doe ik fout?

  40. marcel schreef:

    hoi waar kan ik de ugsamsungapp downloaden vind hem nergens..

    grt m

  41. Marcel schreef:

    Geweldig. Binnen 5 minuten geinstalleerd dankzij de heldere beschrijving. Uitzending gemist van zowel RTL als de publieke omroep doet het prima. Dank!

  42. Rutger schreef:

    Ik krijg maar 1 rijtje met programmas te zien en als ik er 1 start verschijnt er door het beeld een gele tabel. Any idea? Heb een bd-c8200. Vers geupdate

    • jjmelse schreef:

      Ik heb de App niet getest/ontwikkeld voor blue ray spelers. Dus eerlijk gezegd geen idee

      • Arie Jansen schreef:

        Ik heb ook een BD-C8200 en heb het probleem ontdekt.
        Heeft te maken met hoofdletters/kleine letters in de code.
        Doordat de Samsung SDK onder windows werkt is dat er in het testen niet uitgehaald.
        Blijkbaar hebben TV’s er geen last van, maar de BD-C8200 wel.

        Het probleem is dat volgens de file index.html de file CSSMain.css moet worden ingeladen, maar in de zipfile staat de file cssMain.css.

        Wat voor mij werkte is de zip-file uitpakken, de directory css hernoemen naar iets anders en vervolgens hernoemen naar CSS. Zip-file weer inpakken en naar je blue ray speler downloaden en het werkt…

        Daarmee is het probleem verholpen.
        Als je dan toch bezig bent kunt je in SceneOne.js de sting “ned123.jpg” vervangen door “Ned123.jpg” zodat je ook het plaatje van Nederland 1,2,3 links bovenin krijgt…

  43. Dielske schreef:

    Toppie
    Werkt perfect op mijn Samsung smart 40 inch tv.
    Uitzending gemist + rtl xl
    Mijn vriendin heeft een 36 inch en daar werkt het ook perfect.
    Thx iedereen

  44. Rob schreef:

    Werkt de app ook op de samsung bluerayspeler BD-E6900 ?

    • Rob schreef:

      Zijn er lezers van deze blog die deze app zonder problemen hebben geinstalleerd en goed functionerend op de PS50C7700 (fw3011) of BDE6900 ?
      Ik ben wat huiverig voor problemen zoals hiervoor beschreven bij de C8700 ……

    • jjmelse schreef:

      Niet zelf getest, maar kijk de andere reacties op mijn site ‘ns door. Bij sommigen schijnt het te werken

      • Rob schreef:

        Heb het binnen vijf minuten geinstalleerd op de BD-E6900 bluerayspeler en het werkt. Af en toe bij scrollen door de programma’s een zwart scherm maar bij doorscrollen met de pijltjestoetsen komt het beeld weer terug. Alleen de programmatoets bij de a-z lijst werkt niet om naar de volgende letter te gaan maar gaat terug naar gewone tv-ontvangst. Rtl xl via stopknop prima. Doorspoelen programma werkt ook. Hulde voor deze prachtige app !

  45. Leo schreef:

    Als ik mijn smart hub open en dan op de rode knop druk moet ik dan een geheel nieuw samsung account aanmaken en vervolgens 2 maal een ww invullen, vervalt daarmee mijn huidige account.

    Als ik dat gedaan heb en op ok druk krijg ik dan het scherm om dat ip nummer in te vullen.
    mijn toestel is de ue46d5720

  46. Smiley schreef:

    Ik heb een Samsung LE40C650, App geinstalleerd en t werkt harstikke goed, bedankt jullie beiden !!

  47. Gert Jan schreef:

    Ik heb een samsung ue46 6340 en het lukt niet.
    Als ik via de smarthub de account wil aanmaken, geeft hij aan dat de account ‘develop’ al bestaat.
    Vervolgens probeerde ik in te loggen met ‘develop’ en dat deed hij automatisch. Alleen kan ik dan niet via de blauwe knop de instellingen in, deze knop heeft hier geen functie.
    Ook met andere knoppen kom ik niet bij deze instellingen.
    Ik heb de tv pas net en nieuw uit de winkel, dus er zit geen oude account in. Ik weet ook niet of dit wel de goede ‘develop’ account is aangezien ik hier zomaar mee kon aanmelden.
    Weet iemand wat bij mij het euvel is? Het zou fantastisch zijn als dit bij me zou werken!

  48. Gert Jan schreef:

    Ineens toch gevonden excuus!

    • Paul schreef:

      Hoi Gert Jan,
      Kan je misschien aangeven hoe je dat blauwe knopje gevonden hebt? Ik heb precies hetzelfde ‘probleem’ van het al bestaande Develop account wat ik verder niet kan verwijderen? Ik heb een UE40ES8000

      • Rob schreef:

        Gewoon inloggen met develop; negeer password. Je krijgt dan een Overeenkomst die je moet accepteren Vervolgens via Tools/settings naar de nu verschenen optie ‘Development’ . Rest is beschreven aan het begin van de thread. Als laatste synchroniseren.

        Werkt voor mij op de ES8000

  49. Jeroen schreef:

    Hoi, heb het net geprobeerd te instaleren op mijn HT-E5500 maar de installatie van de app loopt op het laatste moment vast en dan doet ie niks meer. Enig idee of ik nog iets kan checken voordat ik opnieuw probeer? Zag wel dat de app NPO Uitzending gemist erop staat maar deze kan ik niet deinstalleren, misschien bijt het? Wij willen zo graag RTL gemist als app…

  50. Alex van der Meer schreef:

    App in een zucht geïnstalleerd, en uitzending gemist werkt perfect. Echter de RTL variant krijg ik niet aan de gang. Lees over de stopknop, doch weet niet wat hiermee wordt bedoeld. Overigens alle lof aan de maker van dit moois.
    ALex

  51. Rob schreef:

    Las hier iets over een youtube 3d en HD-app. Kan Peter die ook niet op zijn server zetten. Zie hem nu alleen op een duitse site met russische teksten.

  52. Bart schreef:

    Wow, binnen een paar minuten aan de praat op mijn Samsung UED6500. Fantastisch, bedankt!

  53. Coenen schreef:

    Ik heb dankzij de instructie de app kunnen installeren, waarvoor dank. Klopt het dat Politie Anwerpen niet terug te vinden is bij de app ? Of heb ik dan de oude app geinstalleerd?

  54. niek schreef:

    hij wilt m niet downloaden via smarthub helaas… op de pc wilt ie m wel gewoon downloaden

  55. Arno schreef:

    Vorige week de app geinstalleerd volgens de instructies. Alles werkt perfect, behalve bij ug. Ik kan daar maar 10 dagen terug gaan. Volgens de reacties zou dit verholpen moeten zijn met de nieuwe versie. Lukt bij mij dus niet. Wat te doen?

  56. Arno schreef:

    Aanvullende informatie : Komt dit wellicht omdat ik in het buitenland woon ?

  57. Wim schreef:

    Ook ik kan niet via de blauwe knop de instellingen in, deze knop heeft hier geen functie.
    Ook met andere knoppen kom ik niet bij deze instellingen. (UE46ES8000, 2 dagen oud, laatste firmware)

  58. Edwin schreef:

    Hoi ik heb net een UA46ES7500 gekocht. Kan echter niet een smarthub id aanmaken, geeft aan dat de account naam al in gebruik is. Kan iemand me vertellen hoe ik dit probleem oplos?

  59. chantal schreef:

    Ik baalde er van geen rtl gemist te kunnen kijken maar zelfs zo’n leek als mij is het nog gelukt om dit te installeren door deze goede uitleg bedankt.

    Aan wim: Bij mij werkte het blauwe knopje ook niet maar heb het zo gedaan..
    Ga naar smart hub.Druk op de tools knop op je afstandsbediening, dan naar instellingen, dan naar ontwikkeling en daar kun je kiezen voor server ip instellen.. hopelijk is het bij jou tv hetzelfde!

  60. Vincent schreef:

    Geweldig! Top mensen. Ik heb de LCD 46C750 en de app werkt perfect. Spat zuiver.
    Uitleg is perfect, Wist niet dat de TV deze verborgen mogelijkheden heeft. Zijn er nog meer apps, die op deze manier geïnstalleerd kunnen worden?

    Vincent

  61. Paul schreef:

    Beste Jaco,

    Ik gebruik je app al een lange tijd, werkt prima. Bij de RTL gemist-uitzendingen loopt het beeld echter na een tijdje vast, dus daarom kwam ik weer op je site om te kijken of dit een bekend probleem was en of er een nieuwe versie was. Dit euvel doet zich bij meerdere programma’s voor en op meerdere momenten. De internetverbinding is stabiel en UG heeft het probleem niet.

    Nu zag ik dat je inderdaad een nieuwe versie (2.0.7) hebt gemaakt, maar die kan ik niet installeren want de publieke webserver is niet bereikbaar. Is het daarom niet beter om ook het installatiebestand los ter beschikking te blijven stellen, zodat mensen in dat geval zelf nog aan de slag kunnen? En zou het kunnen dat deze versie het bovengenoemde RTL gemist probleem oplost? Ik heb overigens een Samsung UE46D6500.

    Veel dank!
    Paul

    • jjmelse schreef:

      Ik weet niet of meer mensen last hebben van dit probleem (laat maar ‘ns weten). Mijn App gebruikt nu een vrij oude versie van de in de Samsung ingebouwde Player. Als ik weer tijd heb zal ik ‘ns kijken of ik de App geschikt kan maken voor een nieuwere versie van de Player en of dit helpt om jouw afspeelprobleem op te lossen.

  62. Robert schreef:

    Dag Allemaal,

    Ik probeer de app op mijn samsung UE40EH5300 te installeren echter dit lukt niet.
    Ik volg de stappen en kan een develop account aanmaken en het ip adres invoeren en synchroniseren maar zie geen user app verschijnen nadat ik de tv uit en aan heb gezet?

    Robert

  63. Robert schreef:

    Lukt ook niet, Ik heb samsung gesproken en er komt in januari een app voor rtlxl gemist de app van uitzending gemist heb ik al van samsung.

  64. Bas schreef:

    Ik denk kom weer eens een kijkje nemen hierzo, of er nog een update van de app is gekomen.

    Ik gebruik de app naar tevreden maar heb ook hinder van de RTLXL, het zelfde als dat PAUL al eerder beschreef blijft het beeld hangen als je een programma aan het terug kijken bent (om de 10 min?).

    Ik hoor het graag!

  65. Bart schreef:

    Wat fantastisch dat jullie hier tijd in hebben gestoken! Werkt perfect 🙂

  66. Arnold schreef:

    Het werkt PS50c7000

  67. Ton schreef:

    Ook bij mij het probleem met rtlxl. Neemt niet weg dat het klasse is wat je allemaal hebt gedaan om dit voor elkaar te krijgen. Helaas loopt hij wel veel vast bij RTLXL en sinds 3 dagen staat de zoekdatum op 1970 en kan alleen maar achteruit en niet meer vooruit naar 2013 😉

    • jjmelse schreef:

      De datum/tijd van de Smart TV omgeving wordt gezet bij het opstarten van internet@TV (of hoe dat bij de nieuwere versie heet). Het kan er mee te maken hebben dat je TV zich nog niet goed heeft aangemeld op je netwerk en je wellicht te snel als je Smart TV omgeving start

  68. RJ schreef:

    In twee minuten op onze nieuwe Samsung UE32EH5300 gezet. Werkt prima muv oudere uitzendingen op datum terugkijken. Maar las hierboven al dat dit er nog niet goed in zit..
    Kortom, top!

    Moet nog even kijken of het ook goed blijft werken, lees hierboven iets over haperingen, maar moet nog even een keer wat terugkijken. So far so good!

    Bedankt voor het goede werk!

  69. JimmyD schreef:

    Voordat ik ga installeren, ik heb een C6700 en deze is niet up to date ivm PVR aanpassing en samygo hack. Is het noodzakelijk om de recenste firmware de draaien? De app ziet er goed uit en is zeker een gemis voor de C bezitters.

  70. Della schreef:

    Mijn dank is groot! Precies wat ik zocht 🙂 Werkt prima op de Samsung LE32D550.

    Is het toegestaan wat te hakken in de code/script?

    • Della schreef:

      Op de Samsung BD-C6900 werkt ook (blueray player) 🙂

    • admin schreef:

      Mooi. Werkt het verder terug dan een week opvragen van uitzendingen bij jou? Welk TV jaar zie je via TOOLS?

      • Della schreef:

        Enkel de laatste week. Maar dat kan kloppen want dat zegt de site ook immers: 7 dagen. Zit net even te kijken en het lijkt erop dat ze exact 24*7 uur terug toestaan.
        Ik woon wel in België momenteel, dus sommige uitzendingen mag ik niet kijken. Feitelijk enkel sesamstraat niet (jammer voor de kids), de rest lijkt allemaal te werken. Zeker weer een VS licentie geintje.
        tools geeft:
        rtlxl stream: progressive
        ug streamformat: default
        ug streamkwaliteit: default:
        ug.. default
        tv year: 2010 app ver 2.1.1
        (geïnstalleerd vanaf opgegeven ip op deze site, zipje nog niet geprobeerd, maar dat zal ook wel werken)

  71. henk schreef:

    ik volg alles op ,maar enkel jullie ip adres is niet voldoende zegt mijn samsung smart tv, de tv eist ook correcte gateway, subnetmasker en dns instellingen… hierdoor kan ik dus geen verbinding maken met het netwerk

  72. Wytse & Monica schreef:

    Helemaal super! miste Uitzendig Gemist toch wel. Blij dat jij weet hoe je zo’n app moet maken en ook hoe je aan een leek uitlegt hoe zij die app moeten installeren.

  73. mark schreef:

    werkt niet op mijn samsung le32b650.
    ik heb geen menu aan de rechterkant om server in te stellen.
    Help!!!!
    Is de app ook weer gewoon te downloaden? misschien dat dat wel werkt.

  74. richard schreef:

    na het aanmelden met de aangemaakte id develop, krijg ik geen extra menu ontwikkeling te zien. wat gaat er fout ?

  75. Frank schreef:

    Ik bezit de Samsung UE40B7000 met internet@tv. Ik wil als voorbereiding voor de app een ‘develop account’ aanmaken maar vind niet hoe ik dat moet doen. De handleiding is daar erg summier over. Ik heb van alles geprobeerd, helaas zonder resultaat. Kan iemand mij helpen?

  76. Jaap Zuurkool schreef:

    Fantastisch! Thanks. Ik zit in Sao Paulo en kan nu makkelijk naar nederlandse televisie kijken! Enorm bedankt voor jullie goede werk!!

  77. Bas schreef:

    Hallo, ik heb de UE40B7000, ik heb een develop profiel aangemaakt maar kan nergens de instellingen vinden om bij ontwikkelingen te komen waar je het ip adres van de webserver kan invoeren.
    iemand een idee?

  78. Bas schreef:

    jazeker, widgets via yahoo

  79. robert schreef:

    Hallo, ik heb een Samsung PS-51E 550.
    Omdat de app van Samsung (uitzending gemist NPO) telkens terugvalt naar een vorig menu wil ik graag deze app installeren.
    Alles gaat prima tot het laatste moment. Op een of andere manier krijg ik de app niet binnen. Zou het kunnen dat Samsung dit heeft geblokkeerd . Ik krijg de originele app van Samsung NPO ook niet verwijderd en dus met elkaar conflicteerd. ?

  80. Omay schreef:

    Ik heb een UE46B7000, zit idd ook internet@TV op, maar ik kan nergens een IP adres instellen. Enig idee waar dat zit?

    • admin schreef:

      Tsja, een model B, ik weet niet of het daar al op mogelijk om user app’s te installeren. Heb je de instructies gevolgd om een develop account aan te maken?

  81. Idsert schreef:

    Hoi,

    Ik heb een Samsung 47F7005, de F series heeft een andere stetup en menu en werkwijze. Als bij voorbeeld kan ik geen develop user id aanmaken, geeft aan dat deze al bestaat! Ergo, ik moet een andere manier vinden om app van een niet Samsung omgeving te downloaden.
    Kijk nu UG via de web brouser, en dat gaat aardig.
    Mocht je een uitleg willen bouwen om deze F serie te ondersteunen, laat me weten.

    Idsert

  82. Idsert schreef:

    Hoi,

    Ben binnen met develop and een password, van forum geplukt.
    Kan je side benaderen via de brouser / internet app, heb niet de mogelijkheid om ergens een server aan te geven om apps van down te loaden.
    Heb je nog tips?

    Idsert

    • admin schreef:

      Je moet in de menu’s van je TV gaan zoeken naar een menu Opties. Daar zou dan een extra keuze ‘Ontwikkeling’ in/onder moeten verschijnen wanneer je met het account develop bent aangemeld. Bv via Mijn Apps, menu Meer apps / Opties? of Schermmenu > Smart-functies > Apps-instellingen > Eigenschappen?

  83. larbi schreef:

    hoi,

    ik krijg de melding dat account develop al in gebruik is. Om in te loggen met develop weet ik niet welke password ik kan gebruiken. Heb van alles al geprobeerd maar te vergeefs. wie kan mij helpen aan de juiste password?

  84. RichyGo schreef:

    Ik ben in het bezit van een Samsung UE46F5500 en alles verloopt vlekkeloos volgens bovenstaande instructies totdat ik moet inloggen bij de smarthub met develop…. wachtwoord werkt niet en het aanmaken van een nieuwe account gaat alleen met een accountnaam als email adres.

    Ik heb inmiddels, na wat googelen, een develop account gevonden:

    username:develop
    password:sso1029dev

    Echter de extra optie als: Ga nu naar Tools => Instellingen => Ontwikkeling => Server IP etc. Komt helaas niet voor…Iemand suggesties?

  85. larbi schreef:

    beste allen,

    als ik een account create met de naam develop krijg ik een foutmelding this name is already in use. graag jullie hulp

    groet

    larbi

  86. larbi schreef:

    Hallo,

    na gecheckt te hebben met de tv support blijkt met mijn UA55F8000 versie 2013 het niet mogelijk te zijn om meer dan 1 account te creeren. Als ik opniew met develop inlog blijkt de password sso1029dev niet te kloppen.

    help

  87. Richygo schreef:

    Excuus, ww = sso1029dev!
    Dus met uitroepteken aan het uiteinde.

  88. larbi schreef:

    het werkt. hartelijk dank

  89. Richygo schreef:

    Graag gedaan! Als je nu verder komt met de instellingen etc. Dan hoor ik graag hoe je er bent gekomen 😉 is mij namelijk nog niet gelukt.

  90. larbi schreef:

    Hoi,

    Na het inloggen ben ik naar smart hub gegaan en dan kies je more apps en vervolgens ga je naar options. Daar kan je kiezen om je IP adres in te vullen en dan app sync.

    veel succes

  91. Richygo schreef:

    Werkt perfect! Thanks

    • Vanita schreef:

      Hi there! I understand this is sort of off-topic but I had
      to ask. Does running a well-established blog such as yours
      require a lot of work? I am brand new to running a blog however I do write in my journal every day.
      I’d like to start a blog so I can share my experience and thoughts online.
      Please let me know if you have any ideas or tips for brand
      new aspiring bloggers. Appreciate it!

  92. L Kuperij schreef:

    Volgens mij werkt het niet op mijn Samsung UE40C6000.

  93. L Kuperij schreef:

    Bij mij zit er wel een CHLIST toets op mijn AB maar geen app omgeving of wat dan ook met internet. ik heb wel Allshare en een Mediaplayer. meer ook niet.

  94. Rowi schreef:

    Hoi! heel erg bedankt voor deze app, en de update werkt ook prima! De Publieke omroep werk de laatste dagen niet goed meer, waar kan dit mee te maken hebben?

  95. jacco schreef:

    Ok, ik heb alle post gelezen om niet een dummy vraag te stellen. Geen antwoord gevonden en dus mijn vraag:

    Vandaag een le46f6275xxe gekocht, aangemeld bij samsung apps als develop, daarna naar tools…. geen andere keuze dan “afmelden”. Wat nu?

  96. Bos schreef:

    Hallo mijn tv ue40 led C6730 kan geen develop account meer aanmaken geen service waar je kunt aanmelden .
    HELP AUB

    • Pieter schreef:

      Had ik ook in eerste instantie. Gewoon eerst een app installeren waarvoor aanmelden wel nodig is, bv facebook. Daarna kun je wel een develop account aanmaken.

  97. Dennis schreef:

    GEWELDIG! Ik was al heel lang op zoek naar een app; ik heb een oudere Samsung UE407700 (met internet@tv dus); een WDTV Live mediaplayer en sinds kort een Synology NAS (aanrader overigens). Maar zelfs met al die apparaten lukte het maar niet om uitzending gemist op de TV te krijgen. Ik dacht al eigenlijk aan aanschaf van de Apple TV zodat ik vanaf iPhone of iPad kan streamen naar TV maar met deze app is dat niet meer nodig. Geen super beeldkwaliteit weliswaar maar eindelijk kan ik snel en gemakkelijk zoeken en kijken naar programma’s gemist op de TV. Hulde aan de maker(s)!!

  98. Pieter schreef:

    Geweldig, het werkt! Bedankt voor dit mooie werk!

  99. tomtomclub schreef:

    Dank je ik ben er heel blij mee deze app op mijn D8000 , de app van de omroepen zijn totaal waardeloos, gelukkig hebben wij u

  100. larbi schreef:

    sinds enige weken kan ik helaas geen programmas uit de bibliotheek halen. ik kan selecteren maar dan wordt het geselecteerde programma niet gedownload. ik heb reeds de app zelf gerefreshed en de laatste versie opnieuw gedownload. wie weet raad?

  101. davyke schreef:

    Ik heb juist een samsung ue40f6400aw gekocht en krijg de app er niet op.
    Ik heb nog een andere smart tv eerder dit jaar gekocht en daar heb ik de app vanzelf op gekregen maar deze menus zijn helemaal anders.
    En een account aanmaken dat develop noemt gaat niet want je moet een e mail adres aanmaken.
    Hoe kan ik dit oplossen ?

    • davyke schreef:

      Ikke heb het nu klaar gekregen dat de tv aanmeld als develop.
      Door develop in te geven maar geen paswoord en dan krijg ik lings bovenaan aangemeld als develop.

      Maar de knop ontwikkelen vind ik nergens terug op de tv.
      weet iemand hoe ik dit in orde moet krijgen.
      Heb de tv speiaal gekocht op de app ook in de living te kunnen zien en niet enkel in de keuken.

  102. davyke schreef:

    Is me gelukt door nog wat extra te googelen.
    Heb een youtub filmpje gevonden wel in het engels waar ze het mooi laten zien hoe het moet op de smart hub 2013.
    Hier de link van het filmpje voor de andere die er nog problemen mee hebben.

  103. larbi schreef:

    De app werkt helaas niet meer goed. NL 1 werkt helemaal niet. is een nieuwe versie te verwachten?

    • admin schreef:

      Met een vertraging van een dag werkt de App nog steeds, dus tot en met de uitzendingen van 1 dag terug (via de groene datum knop) kun je nog steeds alles terugkijken. Niet handig natuurlijk. Ik ga er komend weekend ‘ns naar kijken

  104. Wanneer het niet werkt schreef:

    Als je geen account kan aanmaken, zoals ik net had op mijn LE46C650, moet je even een app als Facebook installeren. Daarna kan je een account aanmaken en de stappen volgen.
    Thx voor de app!

  105. Frans schreef:

    Met de voorbereidingshandleiding de app succesvol geïnstalleerd op mijn Samsung tv, type UE-40C8700. Als ik nu het Uitzending gemist-icoontje met daarin User aanklik verschijnt Uitzending gemist in beeld. De plaatjes worden echter niet compleet en de tekstaanduidingen, tijd ed komen niet te voorschijn. Er is vervolgens geen beweging in het geheel te krijgen. Wat heb ik verkeerd gedaan ? of wat moet ik nog doen ?

  106. Vincent schreef:

    Is er ook een work around voor Spotify op een dergelijke manier?

    Zou welkom zijn.
    gr.

  107. dre schreef:

    Werkte in een keer op mijn UE32F6510 NL versie. Even alleen het weer en GTST snel getest en die werkten, ook de menus van datum, series en zo.

  108. Tim Snoek schreef:

    Beste admin,

    kan het kloppen dat deze oplossing niet werkt op een 2013 TV \ Smart HUB 2013 \ 2012 TV met een evolution Kit, daardoor heb je een smart hub uit 2013.

    • admin schreef:

      Volgens mij zou het gewoon moeten werken op een 2013 Samsung TV

      • Bvdh schreef:

        Voor alle mensen met een “nieuwere” tv zoals ik (eu32f6400).
        Het lukte mij ook een lange tijd niet maar uiteindelijk na alle posts doorgelopen te hebben nu gelukkig wel! Heb het nog maar even getest dus of er nog andere bugs inzitten geen idee.

        Wat ik moest uiteindelijk moest doen is:

        Druk op smart hub
        Druk op menu
        Ga naar Samsung Account in Smart Features
        Log in als Develop (account bestond namelijk al)

        Ga weer naar de apps via de Smarthub
        Ga naar More Apps onderin
        Ga naar options links boven
        Klik op ip settings druk en vul 145.99.143.137 in
        Druk op Start App Sync
        Hij voegt hem nu toe

        Ik heb mijn tv wel voor die tijd geupdate naar versie 1117
        Via menu knop dan naar Support en Software update

      • Stijn schreef:

        Heb sinds kort een F5500 voor de slaapkamer … maar nog niet gelukt om een devolep account aan te maken, laat staan de app te installeren …. tips?

  109. Geert schreef:

    Mijn dank is zeer groot !
    Ik woon in Italie en heb mijn televisie hier ook gekocht. Ik krijg daarom de officiele app niet mee geleverd en kan hem ook niet uit de store downloaden.
    Dit was de oplossing waar ik naar op zoek was !

    Een RTL gemist app zou ook gaaf zijn !

  110. Aart schreef:

    Het menu Ontwikkeling komt niet in beeld ondanks dat ik me met de bestaande account develop heb aangemeld bij de instellingen. Waar ligt dit aan?

    De TV (EU46F6510) is voorzien van de laatste update.

  111. Edward schreef:

    Via het filmpje gepost door davyke is het me gelukt in te loggen als develop en het ipadres in te vullen maar bij het syncen van de app komt de melding unable to connect to the server.

  112. Edward schreef:

    Het is ruim een week later maar ik krijg nog dezelfde melding. Iemand een suggestie om dit op te lossen?

  113. Edward schreef:

    Yes yes yes, thanks!!!

  114. michael stienstra schreef:

    Ik heb de app geupdate met de nieuwe server instellingen alleen nu als ik op de knop internet@tv blijft het laden teken vast stan en start de tv naar een tijdje vanzelf weer op. Hoe kan ik dit oplossen heb al gebrobeerd terug te gaan naar fabrieksinstellingen maar loopt nog steeds vast.

  115. Kwagtmans schreef:

    Ik was altijd zeer tevreden over de app, maar heb nu hetzelfde probleem als michael stienstra hierboven…

    Hopelijk heb je een oplossing

    Bvd

  116. Debbie schreef:

    Just reinstalled the app and it works, however, the home screen on launch–the thumbnails of recent programs-is blank. I can still(surprisingly) get to the shows via the list from a to z, but no home screen. (yes I speak dutch but am terrible at writing it).

  117. Mark schreef:

    Ik heb ook hetzelfde probleem als michael stienstra!

    Help mijn hele TV is nu onbruikbaar geworden! Kan ook de firmware niet opnieuw installeren! Wat te doen???

  118. Mark schreef:

    De oplossing is om alle netwerkverbindingen te verbreken. Hierna kun je Internet@TV weer starten. Je bent dan wel alle instellingen kwijt.

  119. Erik schreef:

    Echt een geweldige app!! Grote klasse en we genieten er absoluut met het hele gezin . Vroegen ons alleen af: tot hoever kun je terugkijken op rtlxl? Tot op heden kunnen wij niet verder dan 14 dagen terugkijken. Ook via datum lukt dit niet dan krijgen we enkel zwart beeld.

  120. Judith schreef:

    Pff, dat kostte me een uurtje stress: zelfde probleem als hierboven alleen maar vastlopers en de tv schakelde zichzelf elke 5 minuten uit en aan.
    Gelukkig stond er ook een oplossing van Mark en dat werkte inderdaad!

    We wachten vol smart op je nieuwe versie en gebruiken de oude versie weer via a/z lijst!
    Bedankt voor je inzet iig.

  121. michel schreef:

    Hallo ik heb een ue32eh5300w
    kan wel als develop in logen maar kan dan nergens een ip invoeren enig idee waar ik dat kan vinden

  122. michel schreef:

    toen ik was ingelogd als develop op tools daar naar instellingen dan ontwikkeling daar kon je ip in voeren

  123. Ernie schreef:

    Met mijn Samsung H6800 is het gelukt om als “develop” in te loggen. Vervolgens zie ik geen enkele mogelijkheid om een IP adres in te geven… De tip die hier boven staat lukt in ieder geval niet. Iemand een suggestie?

    • Ernie schreef:

      H Series Install – Thanks @Bunnyhunter

      You can logon as develop (user “develop”, password “000000”) by clicking the menu button and than select Smart Hub and in there Samsung Account menu on your remote.
      After you logged on as develop you can press the smart hub button on your remote. Go to my app’s list and on one of the installed apps hold the enter button down for a few seconds.
      Another window will pop up giving you the option to add the IP address.
      Afterwards hold the enter button down to go in the options again and choose “Start User app sync”.
      There will pop up a new window which says “user apps sync is requested”
      After a few seconds the app will be installed on your TV.

      • Ernie schreef:

        Het is inmiddels (na veel gedoe) gelukt om de App te installeren op een H-serie Samsung (2014)

        Zoals hier net boven aangegeven kun je IP gegegevens ingeven als je op een App gaat staan met de cursor en de OK toets langer indrukt. Dat was even een ontdekking.

        Na IP ingeven en “Start User app sync” aanklikken werd de App direct gedownload.

  124. ZeroZorro schreef:

    Ter aanvulling: Ik moest op mijn UE55HU7200S wél eerst ‘Watchdog’ uitzetten.
    Toen pas was het bij mij mogelijk om in het bovenstaand beschreven sub-menu te komen. Nadat de op geïnstalleerd was heb ik de Watchdog weer op ‘ON’ gezet, omdat mijn apps anders niet werkten.

  125. Dustin schreef:

    Gelukkig, na wat gedoe werkt de oplossing uitstekend…

    Ik heb een ua40c6700, maar na het verwijderen (!) van de niet meer functionerende en oude widget gevolgd door de installatie van de nieuwe widget m.b.v. de web omgeving met het nieuwe ip-nummer (84.31.248.171), kon ik niet meer in het internetmenu van mijn tv komen.

    De tv bleef ‘hangen’ na aanklikken van internet@tv en sowieso herstartte de tv zich om de paar minuten en dit herhaalde zich hierna telkens.

    Na wat proberen herinnerde ik me iets te hebben gelezen over ‘watchdog’ functionaliteit. Deze functionaliteit kan alleen worden aan-/uitgezet via het service menu.

    Dit menu is bereikbaar door het toestel (zonder de CAM module!) aan te schakelen door de toetsen van de afstandsbediening sequentieel in te drukken in deze volgorde: INFO->MENU->MUTE->POWER

    In een blauw menu kan je de ‘watchdog’ aan en uitzetten. Door de functie uit te zetten, herstart het toestel niet telkens meer.

    Zet het toestel nu aan en start Internet@TV. Er staat een blokje met ‘starten’ en een cirkeltje wat de progressie moet aangeven. Dit staat dan stil. Nu is het een kwestie van geduld, want het lijkt alsof er niets gebeurd.

    Na een tijdje (ik weet niet precies meer hoe lang, maar ik dacht een minuut of 5) vindt er op het scherm een initialisatie van de gehele app-omgeving plaats. Hier wordt om input gevraagd (gewoon accepteren) en wordt er mogelijk ook software ge-updated. Ook de Uitzending Gemist app staat hier bij. Bij mij functioneerde vanaf dat moment de app zonder problemen. Niet vergeten de CAM module terug te plaatsen 😉

    Groet,
    Dustin

  126. Helen schreef:

    Het lukt mij niet om een develop account aan te maken. Is het de bedoeling om dit account aan te maken als samsung account? De tv geeft dan namelijk aan dat deze gebruikersnaam al bestaat en ik kan dan niet verder.

    Groet, Helen

  127. John schreef:

    Geinstaleerd op de LE37B650…… vrouwtje super blij met GTST ….bedankt voor deze superapp.
    Groet John

  128. Berry schreef:

    Was aan het surfen of er nog nieuwe apps voor de oude Samsung modellen waren ontwikkeld en kwam deze Uitzending Gemist App tegen, eentje waar ik al heel lang naar op zoek was. Keek vaak terug via de laptop gekoppeld aan TV omdat dan de RTLXL gratis is,via On Demand van Ziggo namelijk niet. Ben er dan ook heel blij mee, en het installeren was zo gebeurd op de UE40C6800. Thnx.

  129. Mathieu schreef:

    Beste,

    Bij mij gebeurt er niets als ik op de rode of de blauwe knop klik; er komt dan te staan ‘niet beschikbaar’. Heb de TV net gekocht, misschien werkt die wat anders?

    Groet
    Mathieu

  130. itsme schreef:

    OMG. Wat simpel zeg. Het enige waar voor mij even verwarring zorgde was dat in de reacties mensen gingen zeggen hoe je het moet doen maar daar klopte dus niets van. Nee niet je eigen ip adres invullen zoals werd gezegd. Gewoon doen wat in de voorbereidingen treffen staat.

    Wat fantastisch zeg. Had ik dit eerder geweten.
    xx

  131. tnuis schreef:

    Hallo,

    Ik kom hier niet ver helaas. Als ik een account probeer te maken met develop als id dan krijg ik alleen de foutmelding dat die al bestaat. Hoe moet ik nu verder? MOET het develop heten of kan het ook iets anders zijn?

  132. F . van Vemden schreef:

    Wij hebben gisteren een curved Samsung gekocht (bouwjaar 2015), op deze TV werkt het aanmaken van de user develop niet. Na het in smart hub indrukken van de blauwe knop komt de melding geen toegang. Wat nu??

  133. JB schreef:

    Ik heb een UE40H6203 en de instructie die Ernie schreef op dit forum op november 19, 2014 om 2:38 pm werkt. Bedankt!

  134. Lreijnhoudt schreef:

    Ik heb sinds deze week een Samsung ue40j6200aw en het lukt mij niet op deze app te
    installeren. Het is wel gelukt om een develop account aan te maken en ook daarop inloggen lukt, maar wanneer ik vervolgens op een app ga staan en de enter knop lang ingedrukt houd dan verschijnt niet het gewenste scherm voor het invoeren van het IP adres. Weet iemand raad? Ik hoop op de verlossende reactie.

  135. PB schreef:

    Sinds deze week Samsung UE48JS8500L en exact hetzelfde als Lreijnhoudt.
    Ik kan wel inloggen als develop, maar kan nergens optie vinden om IP-adres van webserver in te vullen. Kan iemand ons verder helpen?

  136. lenders schreef:

    Dat zou fijn zijn 🙂 davylenders@hotmail.be

  137. davyke schreef:

    Ik kan de app niet meer instaleren.
    De app werkte op onze 2 tv’s en nu wil ik een nieuwere versie instaleren omdat er wat happeringen voorkomen.
    Maar als ik het ip adres heb ingegeven en de app wil instaleren krijg ik de foutmelding
    kan geen verbinding maken met de server (ERROR_DEVELOPMENT_002).
    Wat loopt er fout ?
    Heb al verschillende dagen geprobeerd .

    • Wim schreef:

      Dit is dus precies hetzelfde als mijn probleem. Volgens mij wijzen nu alle pijlen toch echt naar een serverprobleem.

    • Wim schreef:

      Dit is dus precies hetzelfde als mijn probleem. Volgens mij wijzen nu alle pijlen toch echt naar een serverprobleem. UPDATE: de server was idd IT-bedrijf lucht. Werkt nu weer perfect.

  138. Wim schreef:

    Moet zijn “uit de lucht”.

  139. Aafke schreef:

    Hoi,
    How werkt de installatie met de nieuwste Samsung Smart Tv’s (6 series, ofwel UN55JU6400)?
    Ik woon in de VS en zou het graag geïnstalleerd hebben maar het lijkt een geheel andere interface dan de modellen waarop deze gebruiksaanwijzing is gebaseerd.

  140. Wim schreef:

    Beste Jaco,
    Ik gebruik je app al een paar jaar; nu heb ik een nieuwe Samsung TV gekocht en de vraag is werkt de installatie met de nieuwste Samsung Tv(UE55JU6800)?.

    Die draait nl niet meer op Android …

  141. Henk schreef:

    Hallo,

    Bij een synchroniseren krijg ik de volgende foutmelding: “Network or server interference occurred. Please try again later”. Als IP-adres heb ik 84.31.248.171 ingesteld.

    TV Model: UE40C8700, SW geaktualiseerd naar 2013/08/01_003018.

    Kan dit liggen aan mijn Duitse IP adres?

    Met vriendelijke groet,
    Henk

  142. PB schreef:

    Helaas werkt de usb ‘truck’ niet meer. Samsung heeft besloten dit niet meer mogelijk te maken in de nieuwste firmware. Ik probeer nu via de tizen sdk het naar mijn tv te krijgen, maar dat is nog niet gelukt. De zip is te downloaden via http:/84.24.173.103/Widget

    • lreijnhoudt schreef:

      Inderdaad, de USB manier werkt helaas niet meer. Als het je lukt om dit voor een Tizen model weer werkend te krijgen dan hoor ik dat graag!

  143. Kees-Maxi schreef:

    helaas lijkt de server uit de lucht te zijn.
    Kom er na 3 jaar pas achter dat UG wel te downloaden is..was

  144. Tim Snoek schreef:

    uhm ik krijg de app niet meer geopend, kan dat kloppen of is er iets fout?

  145. Bob schreef:

    Ik heb een Samsung UE46F7000 met evolution kit SEK-2000 erop. Ik heb lopen zoeken hoe te installeren maar kwam er niet uit via de beschrijving maar met de USB widget via de link hierboven is het plug en play! Kopieeren op een USB stick, in de tv prikken en klaar. De app verschijnt in smart hub en kun je opstarten. Misschien handig om dit ook op de site zelf te vermelden want het was mij niet duidelijk. Ik ben uiteraard zeer dankbaar voor de app, erg fijn!

    De zip is te downloaden via http:/84.24.173.103/Widget

  146. sake schreef:

    Bij model 40F5500 (2015) hoe krijg ik hem dan geinstalleerd. Rode knop doet niets. En account moet ik toch echt een samsumgaccpunt hebben.

Laat een reactie achter bij richard Reactie annuleren