App installeren

Als je de juiste voorbereidingen hebt getroffen, kun je de App als volgt installeren:

– ga naar internet@tv (oudere TV’s) of de Smart Hub (nieuwere TV’s)
– druk op de rode knop op je AB en meld je aan met gebruikers-id develop
– ga naar instellingen (bij oudere TV’s is dit een blok op het scherm dat je kiest, bij nieuwere TV’s loopt dit via de blauwe knop of de Tools knop)
– kies Ontwikkeling
– kies in het rechter menu Toepassing synchroniseren voor gebruiker

Je TV leest nu de App in van je webserver en installeert de App op je TV. De voortgang van het laden zie je met een balk die volloopt. Als het laden blijft hangen, dan heb je waarschijnlijk het IP-nummer niet goed ingesteld.

167 reacties op App installeren

  1. Sebastiaan schreef:

    Het is gelukt om de App te installeren, alleen als ik hem dan open krijg ik geen grafisch scherm te zien. Het is helmaal zwart en links boven staat een tekst met letter Z.
    Als ik op enter druk begint hij wel met afspelen maar en ook met de pijltjes toetsen speelt hij iets anders af. Maar ik krijg geen menu te zien.
    Wat kan het probleem zijn? Ik heb beide versies geprobeerd.
    Type tv is UE55ES7000

    • jjmelse schreef:

      Onder App downloaden staat nu een derde versie voor de 2012 modellen

    • Christel schreef:

      Ik heb een samsung UE55D8000 tv. Ik gebruik de app al geruime tijd. Ineens speelde hij niet meer alles af en bleef vaak vast hangen. Ik heb hierop het develop account verwijdert en de app. Daarna heb ik alles weer opnieuw geïnstalleerd. Ik dacht nml dat het misschien te maken had met veranderingen bij Ziggo.
      Helaas echter blijft dit probleem. Als ik bv gtst wil terug kijken, lopen de meeste shorties wel, maar als een complete aflevering aan klik gaat hij eerst laden, dan 10% buffering en dan doet hij het niet meer.
      Fam. Kruys kan ik weer wel kijken, maar shopping queens doet het ook niet.
      De laatse nieuwe software update staat op de tv of er moet sinds 2 mnd een nieuwe uit zijn.
      Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
      Vind het jammer want is de enigste goede app die er is om alles terug te kijken

      • admin schreef:

        Hoe heb je de opties ingesteld onder TOOLS?

      • AvdM schreef:

        Het probleem wat Christel schetst heb ik precies hetzelfde. Gisteren heb ik geprobeerd het op te lossen door een update. Deze update ging op zich goed maar had niet het resultaat waarop ik had gehoopt.
        Kortom de nieuwste versie geinstalleerd gisteren en hierna komen de fragmenten wel in beeld, de buffering start maar hierin blijft de applicatie hangen.

  2. Mark schreef:

    Hoi,
    Ik heb de App gesynchroniseert gekregen; hij werd direct daarna ook keurig getoond in mijn lijst van geïnstalleerde apps maar laden wilde hij niet en na een herstart van de TV krijg ik internet@tv überhaupt niet meer aan de praat. Ik heb het geprobeerd op een C650. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

    • jjmelse schreef:

      Hmm. Heb je je TV geupdated naar de laatste versie van de Samsung software? Dan terug naar factory-defaults en nog maar een keer laden zou ik zeggen…

      • Mark schreef:

        Dank! Dat was inderdaad een van de problemen. Daarnaast schakelde hij telkens na een minuut of twee uit. Dat kon ik oplossen (bij SamyGO stond daar iets over) door in het service menu onder [control] -> [sub option] watchdog uit te zetten. Geen idee wat deze waakhond verder precies doet, maar het hielp wel.

        Bedankt voor de fijne app!

    • Marco schreef:

      Hoi Mark,
      ik heb ook een C650 en hetzelfde probleem, schakelt na iedere 2 minuten uit. Ik kan de watchdog niet uitzetten, omdat als ik het service menu in ga via mute 119 enter, hotel mode on, tv uit, info-menu-mute-power zie ik nog even kort het service menu en daarna krijg ik een zwak signaal melding. Wat heb je precies gedaan om je tv weer aan de praat te krijgen. gr. Marco.

  3. Koen schreef:

    Ik heb versie 3 op een C6800 tv geïnstalleerd.
    Echter zie ik alleen de 4 icoontjes onder in beeld en alleen geel (A-Z) geeft een lijst weer.
    Bij afspelen van een programma via deze lijst zie ik een zwart beeld met de tijdsbalk.
    Moet ik voor dit type tv een eerdere versie gebruiker?

  4. Hans schreef:

    Ik krijg de app niet gesynchroniseert op mijn C 650, wat doe ik fout ?
    Gr. Hans

  5. Mendel schreef:

    Never mind, ik moest via een andere knop de account maken: RODE knop op de afstandsbediening, accountnaam ‘develop’ wachtwoord van zes karakters, klik op aanmaken, accepteer de voorwaarden, klik op aanmelden, en dan werkt het wel.

  6. Mendel schreef:

    Hoi, de fixed-versie werkt het best, versie 1 loopt uit beeld, versie 2012 geeft alleen vier knoppen onderin en geeft alleen geluid.

  7. Be schreef:

    Alles lukt tot het synchroniseren (installeren). De TV geeft alleen maar “Connecting” en verder gebeurd er niets. Als ip-adres heb ik ip-adres van mijn PC in het thuisnetwerk opgegeven (10.0.0.13) en dit ook in de widgetlist.xml gezet.
    Wat doe ik nog fout?

    • jjmelse schreef:

      Tsja, lastig van afstand te beoordelen. Heb je het IP-nummer ook in je TV ingesteld? Weet je zeker dat je webserver goed draait? Dat kun je testen door vanaf een andere PC via de browser het IP-nummer in te tikken van de PC waarop je webserver draait. Je moet dan de map Widget en de file widgetlist.xml zien.

  8. Niels Booij schreef:

    Ik krijg steeds de melding dat de server niet bereikbaar is. mijn ip is 81.169.145.159 (strato webhosting) van mijn domein picturetexel.com als ik via het adres naar de website gaat zegt strato dat er geen content aanwezig is en als ik het via het ip adres probeer krijg ik de melding dat de server niet bereikbaar is (in browser) heeft er iemand een idee wat ik hier aan kan doen? als er iemand is die een versie 2012 van de app online heeft staan mag die natuurlijk ook even mij het ip adres geven waar ik het weg kan halen.. 😉

  9. Jan Kraaijvanger schreef:

    Hallo,
    Dank voor de uitgebreide instructie. Ik loop vast bij de tv wanneer ik bij stap 1 een gebruikers ID wil invullen met develop. Mijn samsung UED6500 eist telkens een e-mailadres. Het lukt mij niet dat te omzeilen. Wat doe ik fout?

  10. Jan Kraaijvanger schreef:

    Ik had niet begrepen dat je het woord “develop” sec ingevoerd moest worden om een develop-account te krijgen. Met behulp van bijgaande site werd met dat duidelijk (de voorbeelden).
    http://www.samsungdforum.com/upload_files/files/guide/data/html/html_3/getting_started/test_app_on_tv.html#webserver

    Overigens heb ik kennelijk hetzelfde probleem als BE hierboven; alles lukt t/m het synchroniseren (balkje wordt blauw) maar ik kan niet voltooien/completen.
    Het probleem zit dus kennelijk in de Wampserver; ik gebruik het IPv4 adres (ingevoerd in TV en de widget). Daar loop ik dus vast.
    Suggesties, oplossingen??
    NB: op een andere pc geeft dat IP-adres ook geen toegang tot de server. Dus daar zit het niet goed.
    Groet.

    • jjmelse schreef:

      Kijk ‘ns onder voorbereidingen. Daar schrijft ene Wad het e.e.a. over het juiste IP-adres. Hij gebruikt ook Wampserver.

      • Jan Kraaijvanger schreef:

        Alles werkt, alleen het laatste stapje “voltooien” doet de tv niet; ook een andere computer ziet het netwerk met het uitz.gemist-bestandje en de widget.
        Nog iemand suggesties?

  11. Sander schreef:

    Jaco, ik maak nog steeds met veel plezier gebruik van je app. Heb je ooit al eens onderzocht of het mogelijk is om ook voor RTL XL een alternatieve app te ontwikkelen? Dat zou helemaal super zijn!

  12. Roy schreef:

    ik krijg het niet voor elkaar.

    maar eerst wat wel gelukt is

    ik had al Xamp op me pc. dus webserver doet het op me laptop ip ***. ***.2.13 ( of 127.0.0.1)
    de app heb ik gedowload en de wigetlist.xml heb ik gecopied en geplakt in note pad en toen de naam + extentie veranderd naar “wigetlist.xml” een map gemaakt wiget daar de app in gezet

    op mijn TV de samsung UE40ES6100W zat al een develop accound. dus die hoefden niet aan gemaakt te worden. het menu gevonden ( tools ) en daar in stellingen en dan omwikkeling gevonden daar het ip op ***. ***.2.13 gezet en toen geprobeerd te synchroniseren dit lasten doet hij niet. ik krijg een “error_devolpment_002” kan geen verbinding maken met server probeer later opniew.

    ik dacht eerst hij ziet het ip niet dus ik ben met de browser naar het ip gegaan ***. ***.2.13.

    het fijt wil dat de t v gewoon de pagina laad

    ter ilustratie

    een witten pagina
    die er ongeveer zo uit ziet
    ———————————————————–
    Index of /

    Wiget/
    wigetlist.xml
    ———————————————————–

    wat doe ik fout

    dit alles nartuurlijk onder develop accound

  13. roy rijpma schreef:

    ook op het sever ip
    zo dus
    http://192.168.2.13/Widget/UitzendingGemist2012_1.2.2_Europe_20120511.zip
    server staat aan bestand is aan wezig in de map widget

  14. Fabian schreef:

    Bij mij precies hetzelfde het installeren van de app stop direct na het starten. Dit gebeurd als de app probeer te installeren op de tv, hetzelfde met een tweede computer. Ik kan de file wel via de explore downloaden vanaf de andere computer. Dus het installeren op mijn samsung tv lukt dit niet. Ik heb alle app versies geprobeerd. Mijn tv is de ue46C6710.
    widgetlist.xml: (IP aangepast aan mijn computer IP)
    rsp stat=”ok”>

    UitzendingGemist

    Melse The Company BV
    http://x.x.1.4/Widget/UitzendingGemist2012_1.2.2_Europe_20120511.zip

  15. roy rijpma schreef:

    mm we hebben in fijten de zelde tv serie die van mij is de UE40ES6100. ik ga het morgen testen op me NAS web server kijken wat hij doet . de resultaten geef ik door

  16. Warmaster88 schreef:

    Ook bij mij blijft hij hangen tijdens het installeren van de app. De server inclusief files zijn te benaderen vanaf een andere computer, en de tv kan ze ook benaderen. Maar zodra hij begint met installeren blijft hij op 0% hangen. De IP instellingen staan goed, zowel in het .xml als op de server, als op de tv. Server is gestart, en ik heb alle versies geprobeerd.
    Helaas kom ik dus niet meer verder, enige tips?

    • jjmelse schreef:

      Zie de post over de xml op 1 regel. Misschien helpt je dat?

    • JoostA schreef:

      Ik voeg nog toe – dit helpt Fabian echter niet, die heeft alle versies al uitgeprobeerd – dat toen ik enkele weken geleden de app trachtte te installeren hij bleef hangen als ik de verkeerde versie voor mijn TV trachtte te installeren. Dus: wie dat nog niet heeft uitgeprobeerd: gebruik een andere versie.

  17. Robert K schreef:

    Bedankt voor het maken van deze app en de duidelijke instructies! Het was gemakkelijk te installeren en het werkt perfect op de UN55ES8000FXZA. Wij wonen in de USA en het is super dat de kinderen nu via deze app gemakkelijk naar kinderprogramma’s uit Nederland kunnen kijken!

  18. Jeroen schreef:

    Ook ik heb hier problemen! Ik heb een webserver gemaakt en daar de files in gezet. Op een andere PC is deze ook gewoon te benaderen.

    Mijn TV lijkt de XML te herkennen bij het synchroniseren, maar hij wil niet beginnen met lopen. Het IP-adres in de XML klopt wel, want als ik dit path helemaal kopieer kan in de ZIP gewoon downloaden met de andere PC.

    Waar zou het nog aan kunnen liggen?

    Alvast bedankt!

  19. Harry schreef:

    Overigens veel respect voor het programmeer werk. Bizar dat het er niet standaard op zit!

  20. Eric schreef:

    Vandaag op mijn Samsung tv gezet (46US8000S) werkt perfect.

  21. Fabian schreef:

    Hoi Jeroen, Bedankt voor je tip.
    Inderdaad je moet gewoon met een text editter de XML openen en
    (download)http://192.168.1.73/Widget/UitzendingGemist2012_1.2.2_Europe_20120511.zip(/download) op 1 regel zetten.
    Dan werkt het!
    Bedankt en een super app
    Gr Fabian

  22. arie schreef:

    Ik ben blond denk ik 🙂 , hoe ga ik naar internet@tv en waar kan ik de gebruikersnaam develop dan instellen? samsung UE46D6500

  23. Arie schreef:

    Het is mij ook gelukt, jeetje wat ben ik blij met deze app. Een geweldige aanvulling op de samsung tv. Alle credits aan de maker. Moest wel 20x van tv naar pc lopen en van alles proberen maar dat geeft niet hehe, ineens ging die downloaden. Kwaliteit tsjah ………. geen HD maar het is ook een internet stream veel mag je daar niet van verwachten. Maar nogmaals dank dank dank:-) …….. hou me aanbevolen voor verdere apps RTL gemist bv 🙂 of is dat teveel gevraagd, waar maak je zon app in trouwens?

    Groeten Arie.

  24. roy schreef:

    ik krijg het niet vooor elkaar zelfs niet als ik het boven aan zet . alle verz gebrobeert

    iemand nog tips

  25. Niels schreef:

    Versie 2 geinstalleerd op een UE40D8000 en werkt prima! Bedankt voor deze geweldige app!! Het duurde wel een paar minuutjes voordat de app in het lijstje van geinstalleerde apps verscheen.

  26. Jeroen schreef:

    Superbedankt voor deze mooie UitzendingGemist app! Het draait bij mij als een zonnetje (UE32C6700US) en we zijn er dan ook erg blij mee. Precies wat we zochten. Hier nog wat tips en bevindingen:

    Ik heb “Home Web Server” als webserver op m’n laptop geinstalleerd. Echter, dit lukte pas nadat ik IIS7 van Windows had verwijderd. Dit verwijderen duurde trouwens belachelijk lang: 30 minuten.

    Nadat de app was geinstalleerd schakelde de TV iedere 2 minuten uit. Ik heb dit opgelost door het IP-adres van de webserver weer uit de TV te verwijderen (en dus niet door de watchdog uit te zetten).

    Het pauzeren en het hervatten van het afspelen gaat allebei via de play-toets (driehoekje) op m’n afstandsbediening. De pauze-toets zelf (verticale streepjes) gebruik ik dus niet.

    Als je een programma kiest via de A-Z-lijst kun je naar full screen gaan door op de enter-toets te drukken (je moet het even weten 😉 ).

    Het zoeken op datum lijkt niet helemaal te werken: zwart scherm (was al geconstateerd).

    Groeten,
    Jeroen

  27. Frank schreef:

    Ook hier krijg ik ‘m niet aan de praat (UE40D6500). Blijft hangen bij installeren. Ook al geprobeerd download-regel naar boven te zetten maar zonder resultaat. RTL-app lukte wel dus webserver werkt goed. Iemand suggestie?

  28. Maxime schreef:

    Ik begrijp er niets van! Alles ging goed, en bij de knop toepassing synchronischeren voor gebruiker geeft hij aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server. Terwijl er gewoon verbinding is met mijn wireless netwerk. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

  29. Liekele schreef:

    Werkt perfect op onze UE40ES6100W. Hartstikke bedankt 🙂

    • roy schreef:

      mag ik u wat vraagen ?

      welken verzie heeft u geinstaleerd ik heb zelf ook de UE40ES6100
      en heb het nog niet voor elkaar gekregen

  30. Bob schreef:

    Op mijn UE32ES6340 geïnstalleerd en gelijk draaien.
    Hulde en een dikke veer voor de maker.

  31. harold schreef:

    het werkt
    jjmelse je bent geweldig hartsikke bedankt

  32. Carlo schreef:

    Ben ik bezig met alle voorbereidingen zoals account.. (eerst eigen account geprobeerd aangezien developer niet lukte (moet mailadres opgeven?)) kijk ik in de store staat er ineens een uitzending gemist app van 4 oktober van NPO Uitzending gemist met een mailadres support@peaplesplayground.nl… versie 1.004 maar ik had eerder nog nooite iets gezien…

    ik ga toch de jouwe proberen wegens alle goede reacties.. en RTL gemist natuurlijk… eerst maar weer eens kijken naar dat developer account…..

  33. roy schreef:

    ik heb nu de laste verzie op me server staan.
    de tv staat op Develop.
    de tv staat ook op me sever (home) ip 192.168.2.1
    de widget list staat ook op ip 192.168.2.1
    **widget list**

    UitzendingGemist

    http://192.168.2.1/Widget/UitzendingGemist_2.0.4_Europe_20121004.zip

    ziet er zo uit bij mij.
    de tv ziet ook de APP

    ik heb nu een **Venster**
    met

    Toepassing Synchronuseren voor gebruiker.

    De volgende nieuwen service word automatisch geïnstalleerd.(1/1)

    Uitzendinggemist

    (———————————) <– (status bar)

    de status bar is leeg

    vol/of bezig had ik hem zo laten zien (****—————————–)

    wat doe ik nog fout
    of duur het lang voor dat hij wat gaat doen??

    ik heb een UE40ES6100W

    ps heb me tv net ge update met de laaste up date (6-10-2012)

    alvast bedankt

  34. John schreef:

    ik heb een samsung UE46D6540USXXN 2011 met laatste firmware 001021 en smarthub versie 3.641-6.0.00067
    Heb op UitzendingGemist versie 2.0.5 geprobeert te laden via zowel de webserver van Synology als WHS2 uiteraard heb ik de server IP in de widgetlist.xml aangepast.
    in beide gevallen begint de Samsung via develop account met het laden en geeft binnen no time een volle blauwe balk, en dan houdt het op er gebuurt niets meer geen OK scherm uiteindelijk kan ik het alleen verlaten met de terug knop en dus is er niets geinstalleerd.
    Om zeker te zijn dat de server(s) gezien wordt heb ik in de .xlm een foutief IP adres opgegeven en alles herhaald, nu blijft de blauwe balk bij 1 streepje hangen.
    Helaas kan de 2011 versie niet meer gedownload worden anders had ik dit ook nog uitgeprobeerd maar met de versie 2.0.4 en een oudje 1.2.1 geeft het geen ander resultaat

    heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, ligt het misschien aan de nieuwste firmware?

    • jjmelse schreef:

      Check je XML file zou ik zeggen. Heb je bij het wijzigen van de XML file wellicht per ongeluk iets anders ook gewijzigd? Doe het met kladblok o.i.d. (en niet met een intelligente tool die XML interpreteert), dan wijzigt er niet per ongeluk ook iets anders. Kun je via je browser vanaf een andere PC de files op je webserver lezen?

  35. john schreef:

    Voor zover ik weet heb ik niets aan de xml veranderd, en ik heb hem met kladblok gewijzigd en als ANSI tekst opgeslagen, zou dus moeten werken.
    Heb voor de zekerheid nog even alles opnieuw gedownload (zie dat je 2.0.4 hebt verwijderd) en de xml weer aangepast in kladblok,
    helaas het mag niet baten, blauwe balk is vol maar daarna gebeurt er niets meer

    hoop dat je nog een suggestie hebt of misschien de 2011 file weer beschikbaar kunt stellen l is het maar om het uit te proberen

    • John schreef:

      JJ bedankt voor je e-mail, inderdaad de server werkte niet naar behoren (de samsung kan niet als gebruiker worden ingesteld en zelfs als gast werkte de beperkingen).
      Dit heb ik opgelost door iweb te downloaden en installeren (zoals al door Govert voorgesteld), hiermee was het een eitje (wel hardgekookt naar een dagje zwoegen)

      Nu werkt het perfect en kan ik, het vrouwtje en de kids er eindelijk van genieten

      Bedankt John

  36. Barry schreef:

    Idem als Gercor: Mijn Tv slaat ook vast. Internet@Tv start niet meer op, einde oefening want de Tv blijft zichzelf uitschakelen en inschakelen.

    Ik vind trouwens dat het installeren niet duidelijk wordt uitgelegd.

    Zodra ik klik op de app UG(user), is het einde oefening. Er gebeurt helemaal niks, Tv loopt vast. Tv uitzetten, weer inschakelen, internet@TV op de AB aanklikken: VAST.

    Ik ben de rest van de avond bezig geweest de Tv weer aan de praat te krijgen. De TV ging spontaan uit en aan en reageerde niet meer op de AB zodra ik internet@TV klikte.

    Ik heb een C8700

    • jjmelse schreef:

      Ik heb ook een C model. Update je TV met de nieuwste firmware. Naar alle waarschijnlijkheid is het dan gefixed.

      • Barry schreef:

        Ik ga het nog eens proberen. Het is toch wel erg handig als het werkt. Ik mis deze App echt! Aldoor dat gedoe met je laptop aan de TV, dat is ook niet alles.

        Ik zal de TV(46C8700) eens helemaal in Factory Defaults op laten starten met de nieuwste firmware T-VALDEUC-3015.0. Met installeren zal ik APP versie UitzendingGemist_2.0.5_Europe_20121007.zip gebruiken.

        Ik laat hier wel even weten of het gelukt is. Is ook nuttig voor de mensen die ook nog een C serie hebben.

        Nog even wat puntjes voor deze site:
        Op de pagina “Voorbereidingen” staat de omschrijving van Govert er niet volledig op. Puntje 1 en 2 staan goed omschreven maar puntje 3 mist nog(3. “widgetlist.xml” en folder “Widget” kopiëren naar C:inetpubwwwroot)

        Die methode werkt trouwens erg goed!

        Misschien ook nog een pagina maken voor als het mis gaat? Wat als de app vastloopt zoals bij mijn C serie gebeurd? Tv aan, uit, aan, uit, aan, uit, etc. internet@TV start niet meer op.

        Internet@tv resetten:
        Trek de netwerkkabel uit de TV. Start de TV opnieuw op en start Internet@tv(met de netwerk kabel er nog uit). Als internet@tv is gestart stop je de netwerkkabel terug in de tv. Vervolgens kan je de APP verwijderen.

        Factory Reset voor als de TV echt niet veel meer wil doen(alle instellingen worden gewist!!)
        1. Druk 20 – 30 sec op de Exit toets van de afstandsbediening. Op het TV toestel zal het reset menu verschijnen. Selecteer OK en druk op Enter, nu zal het TV toestel naar de fabrieksinstellingen worden terug gezet en in Stand-by staan.
        2. Druk vervolgens op de Power toets van de afstandsbediening en de Plug & Play installatie zal worden gestart.

  37. Barry schreef:

    Het is gelukt. Je APP staat er op:) Er gebeurde nog wel rare dingen.

    Na het erop zetten liep m’n TV weer vast. Na herstarten kreeg ik C+:Error 04(of iets van dat, kon het zo snel niet opschrijven). Dit kwam twee keer in beeld. Ik moest de netwerk kabel er eerst uitlaten om weer in het internet@tv menu te komen. Na opstarten van internet@tv de kabel erin gedaan. Nu is de APP wel op te starten. De TV gaat ook nu ook niet steeds aan en uit. Het lijkt dus allemaal goed te gaan.

    Ik heb de TV meerdere keren uit en aan gedaan, geen rare dingen meer gezien!

    Nu een vraag over de APP zelf. Als ik via A-Z of via Series zoek beginnen mijn zoekresultaten ver in het verleden…

    Ik moet een hele tijd scrollen om bij de nieuwste aflevering te komen. M’n meisie ging goede tijden kijken en belande bij een aflevering van jaaaaaaren oud. We moesten heel wat scrollen om die van deze week te vinden. Klopt dit? Of is hier een trucje/instelling voor om de meest recente afleveringen bovenaan te krijgen?

    Thanks voor je App. Kwaliteit ziet er super goed uit!

  38. roy schreef:

    waarom krijgt iedereen hulp of ant woord en ik niet ??? doe ik iets fouts heb ik iets fouts gezegd ???

    • jjmelse schreef:

      Ligt vrij waarschijnlijk aan de instellingen van je webserver. Probeer het met de iweb server (kijk onder voorbereidingen).

      • roy schreef:

        iweb ge proberd. werkt niet op me x64 bit pc dus even op een 32 bit net book ( bijden windows 7) op de net book doet hij het wel maar ik loop tegen het zelfden probleem de tv ziet hem de tv zegt “instalatie” maar de balk blijft leeg.

    • Barry schreef:

      Hey Roy,

      Govert z’n manier werkt heel makkelijk, misschien dat je het zo nog kan proberen. Ik had het eerst via m’n NAS gedaan maar die pakte hij ook niet.

      1. IIS activeren via: Configuratiescherm – Programma’s en onderdelen – Windows onderdelen in- of uitschakelen – “Internet Information Services” inschakelen
      2. Firewall aanpassen: Windows Firewall – Geavanceerde instellingen – Regels voor binnenkomende verbindingen – World Wide Web-services (HTTP, inkomend verkeer) aanzetten.
      3. “widgetlist.xml” en folder “Widget” kopiëren naar C:inetpubwwwroot

      • roy schreef:

        ben je methoden aan het proberen results laat ik weeten

      • roy schreef:

        het is me niet echt goed gelukt met de in gebouden web server van windows
        ik krijg steeds een devolp error _002

      • roy schreef:

        het is me wel gelukt om de sii opgestarte thx
        voor de tip

      • Barry schreef:

        Hey Roy,

        Probeer IP 145.99.143.137 eens in je TV te zetten. Als deze niet werkt klopt er iets niet met je TV.

        Als het nog steeds niet werkt zou ik de firmware van je TV eens opnieuw updaten en/of de TV in “Factory Defaults” zetten.

        Factory Reset van de TV(alle instellingen worden gewist!!)
        1. Druk 20 – 30 sec op de Exit toets van de afstandsbediening. Op het TV toestel zal het reset menu verschijnen. Selecteer OK en druk op Enter, nu zal het TV toestel naar de fabrieksinstellingen worden terug gezet en in Stand-by staan.
        2. Druk vervolgens op de Power toets van de afstandsbediening en de Plug & Play installatie zal worden gestart.

        Hopelijk lukt het nu wel.

      • roy schreef:

        oké ik ga het nu proberen. me tv is de laaste firm ware

      • roy schreef:

        mag ik zegen JE BEN GENIAALLLLL. maar mag ik vragen wat je heb als set up. want mij lukt het niet en ik moet zegen daar baal ik van

        ps hij is geinstallerd maar wat of waar draait u dit op u server want hij ging van 0 to 100% on no time

      • Barry schreef:

        Hey Roy,

        (zeg maar “je”)…… Ik heb het nog op de oude manier gedaan. APP downloaden, servertje maken op m’n laptop etc etc. Nadat het op de Windows IIS manier gelukt was zag ik een dag later dat “Peter” een publieke server beschikbaar heeft gemaakt. Staat op de site, dit werkt nog makkelijker:)

        ——- Omdat de App (dankzij Peter) inmiddels op een publiek te bereiken webserver staat, hoef je niet meer zelf de App te downloaden, dat doet de TV zelf, als je het juiste IP-nummer (145.99.143.137) hebt ingesteld. ——-

        Installeren duurt inderdaad maar een paar seconden. Zo klaar:):) Veel plezier ermee! Ik ben ook erg blij met de APP!

  39. Fokke Stastra schreef:

    Het werkt. Wat zal mijn vrouw hier ontzettend blij mee zijn (boer zoekt vrouw).

  40. Kees en Yvonne schreef:

    Heel erg bedankt, wij zijn er erg blij mee.
    Is er ook een app of iets voor RTL Live?
    Zou graag ook het darten op RTL Live op mijn TV willen kijken i.p.v. op de laptop.

  41. Freek schreef:

    Heeft iemand ervaring met deze app te installeren op een samsung B serie?

  42. Jeroentjuhhh schreef:

    Het werk perfect! Alleen zie ik RTL XL nergens. Er volgt in ieder geval geen apart icoon terwijl er wel keurig een publieke-omroep-uitzending-gemist icoon in de lijst staat. Gaat er wat fout of kan ik (zoals ik thuis wel vaker hoor) gewoon niet zoeken 😉

  43. Pieter schreef:

    Wat ben ik blij dat deze app op mijn samsung smart D5000 serie is geinstalleerd. Dank voor de uitleg.
    Nu heb ik een andere vraag. Ik kijk nu graag YouTube en mijn films vanaf mijn pc op mijn smartTv. Jammer genoeg mis ik hier de ondertitels, wat ik op mijn pc wel zie. Heb je daar misschien een oplossing voor?

  44. H. van Gent schreef:

    Marvelous! Ik heb een blijde buurvrouw die haar Samsung voor het design wilde houden, maar uitermate ontevreden was over het feit dat UG etc. niet beschikbaar waren.

  45. wander schreef:

    Allereerst mijn complimenten voor het schrijven van deze app. Echt super! Waarom ze dit trouwens bij Samsung zelf niet even regelen is mijn compleet onduidelijk…? Ja, de 2012 modellen….lekker.
    De app stond met 2 minuten draaiend op mijn smart tv, 6000 serie. Easy! Dank voor het ip adres en het hosten.
    Net ook de app op mijn dvd speler geparkeerd, ….bd d 5500.. app draait, maar het tegel scherm en de interface lijken verschoven en deels niet functioneel te zijn. Tips? Hij streamt wel braaf de uitzending die je aan weet te klikken, maar wellicht moet ik een andere versie hebben?
    Dank.

    Nogmaals mijn complimenten!

  46. Wil van de Ven schreef:

    Hallo allemaal,

    Ik ben in het bezit van een UE46D8000.
    ik heb de app ge-installeerd, en een reboot gedaan.
    Daarna kan ik geen internet meer op de tv krijgen
    (gebruik WIFI).
    Heb een reset gedaan in het menu onder develop (internet tv settings zijn weg, ook de gedownloade iconen); ook alle opnamen van de HDD zijn verloren (lijkt het).
    Wie weet hoe ik weer internet werkend krijg?
    Alvast bedankt voor de hulp.
    Echter geen internet meer te installeren

  47. christian schreef:

    Hallo,

    zelfs ik als computerleek heb zonder problemen UG op mijn UE46D6500 gezet.
    stelt echt weinig voor…
    GEWELDIG !

  48. MJ schreef:

    Ook ik heb de app met succes weten te installeren. Geweldig dat een slimme programmeur doet wat een groot bedrijf als Samsung nalaat. Complimenten!

  49. wimabbenhuisWim schreef:

    Gisteren een tweede poging gedaan om de app te installeren en toen in één keer prima gelukt. Bij het opstarten dacht ik dat er iets niet goed was omdat ik alleen N1, N2 en N3 kon krijgen; terug hier op de site ontdekte ik de STOP-toets voor omschakelen naar RTL. 🙂
    Nu werkt het perfect! Dank aan de maker.

  50. Roy schreef:

    Rtl gemist werkt niet meer bij mij. Zijn er meer met dit probleem?
    Kan nog alleen zoeken op datum. En dat t/M gister. Vandaag staat er niet meer bij. En bij zoeken à-z staat niets……..

  51. Steven schreef:

    Ik krijg voor het synchroniseren een (ERROR_DEVELOPMENT_002). Kan geen verbinding maken met server. Wat kan dit betekenen?

    • jjmelse schreef:

      Kun je de server wel pingen vanaf een PC? Anders ligt het wellicht aan je eigen netwerkinstellingen…

      • Eric-Frank schreef:

        Ik heb van de week de app succesvol kunnen installeren. Daarna heb ik ook de losse RTL XL app geïnstalleerd vanaf mijn eigen thuis server.
        Nu wil ik opnieuw deze US app istalleren en krijg ik de error_developmet_002 foutmelding terwijl 145.99.143.137 gewoon bereikbaar/te pingen is.

        Waar kan ik UitzendingGemist_2.0.7_Europ_20121026.zip downloaden zodat ik deze zelf vanaf mijn thuisserver kan installeren?
        b.v.d.

      • Steven schreef:

        Het werkt inmiddels. Dank voor je reactie! Ik krijg RTL XL nog niet aan de praat. Ik lees dat ik de nieuwe versie moet downloaden. Hoe doe ik dat?

  52. David schreef:

    Hoi, Geweldig initiatief. Echter krijg ik de volgende foutmelding als ik de toepassing wil synchroniseren.
    “network or service interface occurred”
    Ik heb een UE40C6730

    Ligt dit aan mij?

  53. David schreef:

    correctie op hierboven benoemde foutmelding” “network or service interference occurred” please try again later. Heb IP address en internet connectie dubbel gechecked.roet,

    Bedankt voor het reageren.
    Groet,
    D.

  54. Tino schreef:

    Waarom werd mijn vraag verwijderd ?

  55. khalid schreef:

    Ik heb een model uit het jaar 2010 en heb eindelijk toegang tot uitzendinggemist. Bedankt voor dit geweldige app en de info op dit site

  56. Marco Westrik schreef:

    Ik heb alle stappen gevolgd, en de app wordt geïnstalleerd. Net voor het einde van de installatie, op zo’n 80 a 90% stopt de installatie. Ik kan dan alleen nog maar het apparaat uitzetten, andere dingen werken niet meer. Enig idee?

    Ik probeer de app trouwens niet te installeren op een Samsung TV, maar op het HT-E5500 home cinema systeem met Smart Hub.

  57. Ramin schreef:

    Nu we de app niet meer hoeven te installeren, wordt er dan ook automatisch een update uitgevoerd van nieuwere versies van je app?
    Als ik zelf de updates moet uitvoeren, hoe weet ik wat de laatste versie is en hoe update ik een app?
    Alvast bedankt!

    • admin schreef:

      Nee, hij update helaas niet automatisch. Af en toe op deze site kijken. Zodra er een nieuwe versie is, de App gewoon opnieuw installeren

  58. Nicolien schreef:

    Hallo ik heb de app geinstalleerd en hij werkte, nadat ik mijn blue ray had uitgezet en daarna weer gebruik wilde maken van de app. kan ik geen verbinden meer krijgen met het internet. weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

  59. Douwe schreef:

    Helemaal Super
    heb het geinstaleerd zo als je heb beschreven,
    en werkelijk binnen twee minuten gefixt op m’n LE40C750
    Super blij mee.

  60. Simon schreef:

    Nieuwe App geinstalleerd, automatisch werd de oude verwijderd. Alles werkt perfect, nu zelfs RTL, SBS gemist etc..erbij…!! Geweldig..!! Bedankt namens iedereen van de familie..!!

  61. Bernard Wortelboer schreef:

    Heel hartelijk dank voor al het werk wat hierin is gestoken. De app werkt fantastisch. Het installeren op mijn UE46C6470 verliep met de duidelijke instructies heel gemakkelijk.

  62. Mark schreef:

    Na het invoeren van het ip-adres probeer ik de app te installeren maar krijg steeds de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt en dat ik het later nog maar eens moet proberen. De webserver is vanaf mijn pc gewoon bereikbaar…

  63. maikel schreef:

    Nu heb ik een UE46C7700 de ug app er op gezet werk super, maar nu doet mijn youtube het niet meer, mensen hier ook last van zie de plaatjes wel maar daar staat dan 0.00sec achter, zoeken doet hij ook niet meer.

  64. Joe Smeets schreef:

    Updated. Nu versie 3.1.0, werk perfect, behalve geen programma’s van 65v. Ik krijg wel de previews van 65v op het scherm, maar alle programma’s hangen met “Verbinden”. Dit is al meer dan een week zo. Jammer. Hopelijk is daar een fix voor. Hartelijk bedankt. Keep up the good work!

    Joe Smeets
    Vancouver, BC, Canada

  65. Henri schreef:

    Fantastische App.
    Net geinstalleerd op mijn blu-ray speler type bd-e8300.
    Ik heb een buitenlands model en kon de npo app niet vinden in de smart hub dus dat deze app er is en zo mooi werkt is fantastisch. Mooi werk.

  66. Mark schreef:

    Dit was een goede app maar werkt nu al maanden niet goed meer.
    Heleboel programma’s ontbreken en als ze wel in de overzichten staan dan spelen ze niet af.

    Bijvoorbeeld: Holland Doc staat er helemaal niet op, Koefnoen heb ik nog nooit gevonden in de overzichten etc etc…

    Er wordt blijkbaar ook geen onderhoud meer aan gedaan. Jammer.

  67. Joe Smeets schreef:

    Ik denk dat de fout grotendeels bij de NPO ligt. Het formaat van de NPO site verandert net zoveel als het weer in Nederland. In ieder geval ben ik de developer van dit programma dankbaar voor al de vrije tijd die hij aan dit programma heeft gespandeerd tot aan nu toe.

    Groeten uit Vancouver

  68. Vincent schreef:

    Super app. Mijn dank is groot. Moet wel zeggen dat sommige stappen niet meteen geheel duidelijk zijn..uitleg is te summier..gelukkig stap er genoeg feedback op de site van anderen die tegen problemen aan liepen.

    Met een stap voor stap handleiding en hier en daar een screenshot en een kleine faq zou het voor velen een stuk makkelijker gaan (en ik ben toch zeer ervaren met dit soort dingen.

    8 out of 10 toch! Thanks!!

  69. AvdM schreef:

    Als ik DS Video van Synology voor m’n NAS installeer ben ik deze Uitzendinggemist-app kwijt. Weet iemand waardoor dit komt? Is het alleen deze combi of kun je maar vanaf één aternatief IP-adres app’s installeren?

    bvd!

  70. m stienstra schreef:

    Kan het kloppen dat de sbs6/Veronica/net5 sectie het niet doet ik kan wel ned123 en rtlxl kijken

  71. Jan Willem schreef:

    Het lijkt er op dat het IP adres er uit ligt. Het reageerd ook niet op een ping. Is het mogelijk dit weer werkend te maken of de installatie via de site te downloaden?

  72. Giel schreef:

    Hallo,

    Ik gebruik je app al enkele maanden met veel plezier, de vriendin kan hiermee teminste gtst terugkijken, maar nu blijven de de series die ik opzoeken via de a-z lijst op verbinden staan.

    Als ik iets kies vanuit de startpagina doet het filmpje het wel.
    Ik heb de verwijderd en de laatste versie geinstalleerd maar dit veranderd niets.
    Zou je mij hiermee kunnen helpen?

  73. Dino schreef:

    Beste Admin,

    Ik heb zelf een UE55HU8500 (UHD) tv van 2014. Werkt de app ook op tv’s van 2014?

  74. schmrtz24 schreef:

    Geweldig! Dank Jaco, dank Peter. Ik erger me al jaren aan die beperkte appstore van Samsung. Stom dat wel Journaal Gemist erop zit, maar niet Uitzending Gemist. Was aan het kijken naar een Apple TV of een Chromecast toen ik dit tegen kwam. In twee minuten geïnstalleerd en werkend. Grote klasse!

  75. schmrtz24 schreef:

    Toevallig ontdekt dat je ook de Menu-knop (bij mij is-ie groen, en zit-ie net boven de pijltjes-toetsen) op de ab kunt gebruiken om te switchen tussen de drie aanbieders.

    Bij SBS6 lukt trouwens alleen het op datum zoeken. Dat is ook prima, maar de rest werkt beroerd. A-Z en Extra doen het niet. En bij Recent krijg ik een A-Z-lijst met alleen de programma’s die met een A of een B beginnen. Ligt ws aan hun zoekfunctie?

  76. schmrtz24 schreef:

    De app deed het na een paar weken niet meer. Ben wel even bezig geweest om hem opnieuw te installeren.
    Ik zou de installatiehandleiding voor oudere tv’s met een paar woordjes aanvullen:
    – ga naar internet@tv (oudere TV’s) of de Smart Hub (nieuwere TV’s)
    druk op de rode knop op je AB en meld je aan met gebruikers-id develop
    – ga naar instellingen (bij oudere TV’s is dit een blok op het scherm dat je kiest, bij nieuwere TV’s loopt dit via de blauwe knop of de Tools knop)
    – kies Ontwikkeling
    – kies in het rechter menu Toepassing synchroniseren voor gebruiker

    Kleinigheidje, maar ik heb er een half uur naar zitten zoeken.

  77. Ramin schreef:

    Heb ik iets gemist of werkt de app weer? Ik wacht nog op een bericht dat npo 1,2 en 3 weer werken.

  78. Klaas schreef:

    De app werkt prima op mijn c6800, alleen als ik een userapp vanaf mijn PC (RTL gemist) installeer is de UGapp weer verdwenen. Ik zou de UG app dus graag willen downloaden naar mijn PC.

  79. Natacha schreef:

    Hallo,
    Ben hier terechtgekomen met een doorvewijzing van op the Plex site. Heb alles kunnen uitvoeren tem the “user application synchronization”. Daar blijf ik dan vast op “connecting”. Heb in de reacties ook een paar vragen gezien of het opgegeven IP adres nog werkt, maar geen antwoord, daarom vraag ik het nog eens 🙂
    Bedankt

  80. Bennie schreef:

    Hallo heb ervaring met de app en werkt super!

    Nu probeer ik deze op een blue-ray samsung E5200 te installeren en het develop account , de ontwikkel omgeving e.d. werkt allemaal, hij gaat netjes de app downloaden (toepassing synchroniseren voor gebruiker), geeft netjes De volgende nieuwe service wordt automatisch geïnstalleerd 1/1 “Uitzending gemist” de balk loopt helemaal vol…… en daar blijft het bij. De smart hub (blue-ray speler reageert dan alleen maar op power off!

    De app is dan dus niet geïnstalleerd.

    Heeft iemand hier een oplossingsrichting voor?

    Heb alles al een keer terug gereset in fabrieks stand en alles opnieuw laten updaten maar met hetzelfde resultaat.

  81. Tazmo schreef:

    Hoi,

    Hartelijk dank voor de top app!

    Een tip is nig om na installeren van de app de tv uit en aan te zetten alvorens de app te starten. Dit voorkwam bij mij het “hang” probleem.

    Keep up the good work!

    • Bennie schreef:

      Hoi Tazmo dank voor je reactie.

      Dat is nou net het probleem, de balk van het installeren loopt netjes tot het einde, en vervolgens hangt de Blu ray speler al. Na power down en up is de app niet geïnstalleerd.

      • admin schreef:

        Hmm, gek. Heb ‘m net zelf geïnstalleerd op een D5500. Geen enkel probleem, werkt als een zonnetje. Het kan er wellicht mee te maken hebben dat de smart omgeving tijd nodig heeft om alle services goed op te starten. Dus probeer het nog ‘ns door de smart omgeving op te starten en deze even een tijdje te laten draaien of bv eerst even een andere app op te starten en te gebruiken en daarna pas mijn App te installeren. Ben benieuwd

  82. Bennie schreef:

    Hoi Admin, dank je voor je suggestie.
    Gisteravond laat nog even geprobeerd. 1h ongeveer alle standaard apps opgestart en mee gewerkt (diverse werden er probleemloos bijgewerkt). Ook de webbrowser werd bijgewerkt. Daarna even een paar sites bekeken en toen ik de browser afsloot had ik bijna hetzelfde effect. Zwart beeld en alleen de power knop reageerde nog. Na weer opstarten van de smart hub heb ik nog 10 min. een paar apps geopend waaronder de webbrowser. Afsluiten ging nu goed daarna weer je app laten synchroniseren en wederom hetzelfde effect. Download balkje loopt snel vol en vervolgens gebeurd er niets. Heb hem tot vanmorgen laten staan en net gecontroleerd maar wederom geen enkele toets reageert, behalve de power off. Nog weer even gecontroleerd maar de jouw app. is niet toegevoegd. Jammer. Als iemand nog een suggestie heeft hoor ik het graag.
    Bedankt voor jullie inzet!

  83. Bennie schreef:

    Hallo Admin, bedankt voor je suggestie,

    Heb het geprobeerd helaas zonder resultaat. De verschillende standaards app geactiveerd en doorgelopen, ook diverse werden succesvol bijgewerkt. Daarna via tools ontwikkeling jouw usg service bijwerken. De installatiebalk loopt netjes vol maar dan gebeurd er niets. Heb hem zelfs een nacht laten wachten maar s’ochtends staat de volle balk er nog en geen enkele toets reageert behalve stand-by. Na power on is de app niet geïnstalleerd.
    Jammer was te proberen. Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag. Bedankt alvast voor jullie inzet!

  84. Bennie schreef:

    Oeps zag net mijn voorlaatste post van vanmorgen niet. Stond er dus toch.
    Ja heb hem bij laten werken. De software versie van de blu ray is 1022. En van de smart hub geeft ie: 4.6131-5.0

  85. ALWE schreef:

    Geluid niet synchroon !
    Heeft iemand anders ook het probleem dat het geluid van uitzending gemist RTL 4 GTST al dagen ( en misschien al weken) niet synchroon loopt.
    Bij het afspelen hapert in het begin (tijdens de openingstune) het beeld even 1 keer en de hele uitzending loopt niet synchroon, dit is ca 2 seconden afwijkend beeld en geluid.
    Bij alle andere uitzendingen van RTL en NPO is dit probleem niet aan de orde dus het ligt echt aan GTST uitzending.
    Had eerst nog versie 3.4.3 en heb vandaag versie 3.50 gedownload via het nieuwe IP adres maar geen verbetering. probleem nog steeds aanwezig.

  86. Marinus schreef:

    Ook ik heb geprobeerd de app op mijn tv te zetten UE32C6800US
    De tv crash-de heb eerst dmv exit knop teruggezet naar default waarden. TV bleef crashen. Daarna firmware geupdate met een usb stick. De TV crasht nog steeds. Iemand een oplossing ??

  87. Klaas Eldering schreef:

    Heb ik ook een keer gehad, bij mij kwam het doordat ik niet eerst de oude app verwijderd had.

  88. cdgmol schreef:

    Ik heb zojuist (na wijzigen van het IP-adres naar 84.24.173.103) de App bijgewerkt en krijg nu wel weer de programma’s resp. afbeeldingen te zien. Dat was namelijk niet meer het geval. Maar alles heeft nu als tijdstip 10:00 en dat is dus niet erg handig.

  89. matthijs schreef:

    Ik probeer de app te installeren op een tizen samsung 2015 48j6300. Hier werkt het anders dan de beschrijving. Heb gevonden hoe ik hem in developer mode krijg maar kan dan de app niet vinden. Iemand hier ervaring mee?

Laat een reactie achter bij Marco Westrik Reactie annuleren